کد خبر: ۹۳۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹

انتقاد اعتدال و توسعه از کاهش نظارت مجلس در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه طبق روال هفته‌های گذشته دوشنبه‌شب در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این جلسه که با حضور دبیرکل این حزب و دیگر اعضای دفتر سیاسی برگزار شد، آخرین تحولات سیاسی در حوزه داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در حوزه سیاست خارجی حوادث اخیر در کشور یمن و نیز تشکیل دولت ائتلافی در کشور لبنان از موضوعات مورد توجه بود.

اعضای دفتر سیاسی با توجه به اینکه بیش از 42 درصد جمعیت کشور یمن را شیعیان تشکیل می‌دهند معتقد بودند که باید نسبت به تحولات این کشور و رنج‌ها و مصائبی که طی ماههای اخیر بر مردم آن وارد شده‌، حساسیت و توجه بیشتری داشت، مخصوصاً اینکه تلاش گروههای افراطی برای زمینه‌سازی ورود کشورهای دیگر در مسائل داخلی یمن، می‌تواند موجب بروز مشکلات بیشتری برای شیعیان در این کشور شده و نیز آثار مخربی بر روابط کشورهای منطقه و مذاهب مختلف اسلامی داشته باشد. بنابراین کشورهای منطقه ضمن توجه به اصل پرهیز از دخالت در امور داخلی یک کشور، باید نهایت تلاش خود را برای پایان‌دادن به نزاع‌های داخلی در یمن، به‌نحوی که بیش از این شاهد کشتار مردم بی‌دفاع نباشیم به‌کار ببندند.

همچنین تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت نمایندگان گروههای سیاسی مختلف پس از 136 روز در لبنان نیز مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت. اعضاء ابراز امیدواری کردند که شکل‌گیری «دولت وحدت ملی» که توام با افزایش سهم گروههای حامی مقاومت در ترکیب دولت جدید لبنان بوده، موجب خاتمه دادن به اختلافات طولانی مدت گروههای سیاسی در این کشور شده و ثبات و آرامش را برای مردم لبنان به ارمغان آورد.

بروز حرکت‌های اعتراضی دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف کشور و نیز برهم خوردن نظم جلسات سخنرانی سیاسی در چند دانشگاه، که کراراً طی روزها و هفته‌های اخیر اتفاق افتاد، یکی از موضوعات مورد توجه اعضاء در حوزه مسائل داخلی بود.

به اعتقاد اعضای دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه: «درمحیط‌‌های دانشجویی برخورد اقناعی و منطقی با خواسته‌های دانشجویان باید سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد و حضور افرادی با سابقه نه‌چندان قابل قبول برای دانشجویان به‌عنوان سخنران در محیط‌های دانشجویی، به‌جای پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانشجویان، بیشتر اقدامی برای تحریک احساسات آنها ارزیابی می‌شود که اقدامی مشکوک و قابل تامل است».

به باور حاضرین در جلسه در شرایطی که فضای کشور بیش از هر زمان دیگر به آرامش نیاز دارد، جای تعجب است که افردای که جلسات سخنرانی‌شان در چند دانشگاه، جز ایجاد التهاب هیچ نتیجه‌ای در برنداشته مجدداً در دانشگاه دیگری پشت تریبیون عمومی قرار می گیرند!


از نگاه اعضای دفتر سیاسی، البته دانشجویان نیز به‌عنوان قشر آگاه و بیدار جامعه فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی ممکن است با سوالات و ابهاماتی مخصوصاً پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر مواجه شده باشند که باید از راههای صحیح و قانونی، سوالات و خواسته‌های خود را در قالب جلسات مناظره و کرسی‌های آزاد اندیشی در حضور افراد مطلع و صاحب‌نظر در مسائل کشور مطرح نمایند تا با آگاهی و بصیرت کافی به ایفای رسالت اجتماعی خود بپردازند.

همچنین در جلسه شب گذشته مسائل به‌وجود آمده بین دولت و مجلس در جریان بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و تصویب احکام مغایر در مواد 13 و 16 در این قانون به سبب اخلال در اجرا و کاهش نظارت مجلس بر چگونگی عملکرد اعتبارات از سوی اعضای دفتر سیاسی حزب مورد انتقاد قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین