کد خبر: ۹۳۱۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳

زلنسکی: میلیارد‌ها بودجه وعده داده شده محقق شود

رئیس‌جمهور اوکراین با ادعای پیشروی نیروهایش در خاک روسیه، گفت کی‌یف امیدوار است که میلیاردها دلاری که برای اقدامات جنگی در نظر گرفته شده است، محقق شود.
زلنسکی: میلیارد‌ها بودجه وعده داده شده محقق شود
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از وجوه مورد بحث، قرار است از محل درآمد‌های حاصل از دارایی‌های دولتی روسیه تامین شود؛ دارایی‌هایی که روسیه نسبت به هرگونه سوءاستفاده از آن‌ها به شدت هشدار داده است و علاوه بر این، کرملین تزریق این حجم از منابع مالی به ارتش اوکراین را سبب طولانی‌تر شدن جنگ و افزایش درد و رنج غیرنظامیان می‌داند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سخنان ویدیویی گفت اعلامیه‌های سیاسی زیادی از سوی شرکای کی‌یف وجود داشته است و پیش‌بینی می‌شود بسیاری از این اظهارات هم وجود داشته باشد. او تاکید کرد: «اما ما به یک مکانیسم واقعی نیاز داریم.»

اوکراین بار‌ها تاکید کرده است که به درآمد حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای دفاع در برابر روسیه نیاز دارد. این در حالیست که وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) با اشاره به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی غرب از اوکراین تاکید کرد که تزریق مالی به کی‌یف به تشدید درگیری اوکراین کمک می‌کند.

براساس بیانیه این وزارتخانه، «تزریق مالی به ماشین نظامی رژیم کی‌یف، حکومت نظامی زلنسکی را به ماجراجویی‌های بیشتری سوق می‌دهد و به تشدید درگیری کمک می‌کند و امکان حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک را از بین می‌برد.»

زلنسکی تاکید کرد: «مذاکرات مربوطه برای مدت طولانی ادامه داشته است و ما در نهایت به تصمیم‌گیری نیاز داریم.»

هفت کشور بزرگ صنعتی غربی موسوم به گروه ۷ در اجلاس سران خود در ماه ژوئن بر سر کمک مالی جدید به کی‌یف توافق کردند. قرار است وام سخاوتمندانه‌ای به ارزش ۵۰ میلیارد دلار با سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه تأمین شود.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین امروز پنج‌شنبه حین بازدید از مناطق مرزی در استان «سومی» مدعی شد که نیرو‌های کشورش یک شهرک روس دیگر در استان کورسک (واقع در خاک روسیه) و همچنین چند اسیر جنگی روسی را در اختیار گرفته‌اند.

پیش از این، ارتش اوکراین گفته بود تا ۲۰ اوت کنترل ۱۲۶۳ کیلومتر مربع (۴۸۸ مایل مربع) و ۹۳ شهرک در منطقه کورسک روسیه، از جمله شهر «سودژا» را در اختیار دارد.

زلنسکی در جریان سفر خود گزارش‌هایی را از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین دریافت کرد و همچنین با «ولودیمیر آرتیوخ» فرماندار استان «سومی» در مورد وضعیت منطقه و سایر نقاط در طول جبهه جنگ گفتگو کرد.

زلنسکی در تلگرام نوشت: «در مناطق خاصی از استان کورسک که تحت کنترل اوکراین است، یک شهرک دیگر تصرف شده است و صندوق مبادله (زندانی) دوباره پر شده است.»

رئیس‌جمهور اوکراین به نام شهرکی که ادعا می‌کند تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی درآمده است، اشاره‌ای نکرد.

در همین حال یک کانال روسی طرفدار کرملین گزارش داد که اوکراین تلاش کرد از «ویشنوکا» به سمت «کوماروفکا» به سمت غرب پیشروی کند، اما دفع شد.

از سوی دیگر فرماندار استان «سومی» همچنین به زلنسکی گفت تعداد حملات توپخانه‌ای برون مرزی و تلفات غیرنظامیان در استان سومی کاهش یافته است. کی‌یف مدعی است که توقف حملات روسیه در سراسر مرز یکی از اهداف کلیدی تهاجم کورسک بود که به تازگی وارد سومین هفته خود شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین