کد خبر: ۹۳۱۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۳

استاندار تهران: آماده‌ایم مدیریت مترو تهران را تحویل بگیریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار تهران با توجه به نبود منع قانونی برای واگذاری مترو به دولت، اجرای این برنامه را قطعی دانست.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه به چه علت شما واگذاری مترو به دولت را قطعی دانسته‌اید، اظهار کرد: «به این علت که این موضوع هیچ منع قانونی ندارد و هیچ جای قانون نوشته نشده که واگذاری مترو به دولت دارای منع قانونی است».

وی در پاسخ به اینکه آیا این موضوع مغایرتی با اعلام نظر شورای شهر تهران در مورد واگذاری مترو به دولت ندارد، عنوان کرد: «شورای شهر تهران گفته است که بهره‌برداری مترو در اختیار شهرداری باشد و ما هم حرفی در این زمینه نداریم. موضوع این است که ایجاد و احداث مترو در اختیار دولت است».

استاندار تهران در واکنش به برخی اظهار نظرها در مورد غیر قانونی بودن واگذاری مترو به دولت و برخی حواشی که در این زمینه پدید آمده است گفت: «من معتقدم کسانی که در مورد واگذاری مترو به دولت حاشیه سازی کردند، در این باره زود قضاوت کردند. اجازه بدهند قوانین مربوط به این موضوع بیرون آمده و تشریح شود؛ آن وقت خواهند دید که آن گونه که تصور می‌کنند نیست و اگر یک جای کتاب قانون را آوردند که گفته باشد دولت نمی تواند مترو ایجاد کند، ما به آنها جایزه می دهیم».

تمدن همچنین در پاسخ به علت مطرح شدن آمادگی استانداری تهران برای تحویل گرفتن مدیریت مترو، عنوان کرد: «ما خدمت رییس‌جمهوری عرض کردیم که اگر شما دغدغه مردم تهران را دارید، ما در استانداری تهران آماده‌ایم که فرمایش شما را جامه عمل بپوشانیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین