کد خبر: ۹۳۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

مومنی: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق رفتند

وزیر کشور در اشاره به آمار تردد زائران از کشور، گفت: تاکنون حدود ۳.۵ میلیون نفر برای سفر‌های اربعین از کشور خارج شده و حدود ۲ نفر هم بازگشته‌اند و ۱.۵ میلیون نفر فعلا در کشور عراق هستند که توصیه می‌شود زائران زودتر برگردند. بازگشایی مرز خسروی کمک بزرگی به تسهیل تردد زوار اربعین کرده است
مومنی: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق رفتند
آفتاب‌‌نیوز :

اسکندر مؤمنی وزیر کشور امروز دوم شهریورماه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در سالن جلسات فراجا در مرز بین‌المللی خسروی برگزار شد، ضمن خداقوت و خسته نباشید خدمت تمامی دست‌اندرکاران مراسم اربعین، اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی طی یکی دوسال گذشته کمک بزرگی به تسهیل تردد کل زائران کرده و بار بزرگی از تردد را از مهران و مرز‌های خوزستان برداشته است.

وی زیرساخت‌های مرز خسروی را خوب ارزیابی کرد و افزود: مرز خسروی انصافاً مرزی، خوب و روانی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اربعین کار جمعی است و این زیرساخت‌های فراهم شده در مرز نتیجه تعامل و همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم است.

نقاط قوت و ضعف مرز خسروی احصا شود

وی ادامه داد: زیرساخت‌های اربعین توسط دستگاه‌های دولتی فراهم شد و مابقی تلاش‌ها مربوط به مردم است و این شوروشعف نشان می‌دهد هر جا همدل و همراه باشیم و تمامی ظرفیت‌ها را پای‌کار بیاوریم، موفق خواهیم شد و در دیگر بخش‌ها هم با همدلی و هم‌افزایی می‌توانیم به موفقیت برسیم.

مؤمنی افزود: جلسات قرارگاه اربعین، ارزیابی، بررسی نکات قوت و ضعف در طول سال در دستور کار قرار گیرد و به‌صورت دوره‌ای برگزار شود تا با احصا مشکلات برای سال آینده، نقاط ضعف دیگر تکرار نشود. 

وی با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین آب و یخ برای زائران باتوجه‌به گرمای هوا در دو طرف مرز، خاطرنشان کرد: هوا گرم است، لذا برای عدم معطل ماندن زائران در مسیر باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشید.

ضرورت نگاه ویژه دولت به کرمانشاه

وزیر کشور بر تعاملات راهداری در مرز‌ها در بحث حمل‌ونقل تأکید کرد و گفت: چنانچه در مرز مهران به دلیل شلوغی کمبود اتوبوسی احساس می‌شود راهداری کرمانشاه تعاملات لازم را داشته باشد و چنانچه امکاناتی در مهران بیشتر از مرز خسروی است، آن‌ها هم به خسروی کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت راه‌آهن کرمانشاه، اظهار کرد: این زیرساخت نقطه اتکا بسیار خوبی و قوی برای کشور و استان است؛ علاوه بر تسهیل تردد زائران، زیرساخت بسیار خوبی برای ایجاد فرصت شغلی و تجارت است. ان‌شاءالله در هیئت دولت پیگیری می‌شود.

مؤمنی با یادآوری دوران دفاع مقدس از حق بزرگ مردم کرمانشاه بر گردن کشور سخن گفت و افزود: در دوران دفاع مقدس بخش عمده‌ای از جبهه‌ها را مردم کرمانشاه اداره می‌کردند و جلوی پیشروی‌ها را می‌گرفتند.

وزیر کشور اظهار کرد: کرمانشاه در آن دوران به‌عنوان نقطه اتصال شمال غرب به جنوب، محل تردد بسیاری از تیپ‌ها و لشکر‌های بود که به زیر ساخت‌های تردد استان آسیب جدی وارد شد.

وی در پایان، گفت: وظیفه دولت و ما است که کرمانشاه را به‌صورت ویژه مدنظر قرار دهیم و هر کمکی بتوانیم در مرکز برای پیشرفت و توسعه استان به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌های این استان انجام خواهیم داد.

مومنی در اشاره به آمار تردد زائران از کشور، گفت: تاکنون حدود ۳.۵ میلیون نفر برای سفر‌های اربعین از کشور خارج سده و حدود ۲ نفر هم بازگشته‌اند و ۱.۵ میلیون نفر فعلا در کشور عراق هستند که توصیه می‌شود زائران زودتر برگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین