کد خبر: ۹۳۱۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳

چین یک ماهواره ارتباطی جدید به فضا پرتاب کرد

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) در بیانیه‌ای از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ارتباطی چایناست ۴A با استفاده از یک موشک ماهواره‌بر لانگ مارس ۷A خبر داد.
چین یک ماهواره ارتباطی جدید به فضا پرتاب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ماهواره ارتباطی چایناست ۴A در مدار از پیش تعیین شده قرار گرفته و ماموریت پرتاب با موفقیت کامل انجام شده است.

بر اساس این بیانیه، ماهواره ارتباطی چایناست ۴A که توسط آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) طراحی و ساخته شده از مرکز پرتاب ماهواره ون چانگ در جزیره هینان به فضا پرتاب شده است.

در این بیانیه آمده است: ماهواره چایناست ۴A می‌تواند خدمات انتقال صدا، داده و رادیو و تلویزیون را به کاربران ارائه دهد.

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین پیش از این (۱۹ مه / ۳۰ اردیبهشت) نیز از پرتاب یک موشک ماهواره‌بر «لانگ مارس ۲ دی» از مرکز پرتاب ماهواره «تای‌یوان» در شمال چین به فضا خبر داده بود.

این موشک ماهواره‌بر حامل چهار ماهواره حسگری از راه دور «بیجینگ-۳سی» بود که انتظار می‌رود وارد مدار دایره‌ای در ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری همگام با خورشید (sun-synchronous ) شوند.

این مجموعه ماهواره‌ها برای شرکت «فناوری هوافضای قرن ۲۱» (۲۱AT) پرتاب شده‌اند و بنا بر اعلام شرکت یاد شده، در کنار سایر ماهواره‌های پرتاب شده قبلی برای تهیه داده‌های ماهواره‌ای حسگری از راه دور با وضوح بالا کار خواهند کرد.

این ماهواره‌ها همچنین به توسعه نیروهای مولد جدید در بخش هوافضای تجاری کمک کرده و در نوسازی سامانه حکمرانی ملی نقش خواهند داشت.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین