کد خبر: ۹۳۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی و روسی

دولت آمریکا در روزهای گذشته صدها شرکت روسی و چینی را به خاطر دور زدن تحریم‌های ضدروسی واشنگتن به فهرست سیاه خود اضافه کرده است.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی و روسی
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا ۱۰۵ شرکت روسی و چینی را به بهانه حمایت آن‌ها از ارتش روسیه به فهرست محدودیت‌های تجاری خود اضافه کرده، زیرا واشنگتن به دنبال ادامه فشار بر تلاش‌های جنگی مسکو در اوکراین است.

براساس این گزارش، ۶۳ شرکت روسی، ۴۲ شرکت چینی و ۱۸ شرکت از کشور‌های دیگر از سوی آمریکا به ارسال تجهیزات الکترونیکی آمریکایی به طرف‌های مرتبط با ارتش روسیه برای ساخت پهپاد متهم شده‌اند.

طبق قوانین جدید اعلام شده توسط دولت آمریکا، شرکت‌های صادرکننده کالا‌ها و تجهیزات الکترونیک باید از طرف‌های خارجی خود مجوز‌های لازم را اخذ کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن بیش از ۴۰۰ نهاد و شخص را به دلیل حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین تحریم کرده است که این نهاد‌ها شامل شرکت‌های چینی نیز می‌شود.

مقامات آمریکایی معتقدند این شرکت‌ها و اشخاص به مسکو برای دور زدن تحریم‌های غرب و تقویت ارتش آن در جنگ علیه اوکراین کمک می‌کنند.

واشنگتن بار‌ها به پکن در مورد حمایت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه هشدار داده است و صد‌ها تحریم را با هدف محدود کردن توانایی مسکو برای بهره‌برداری از فناوری‌های خاص برای مقاصد نظامی وضع کرده است.

تحریم‌های روز جمعه شامل اقداماتی علیه شرکت‌هایی در چین می‌شود که در زمینه حمل و نقل ماشین‌آلات و میکروالکترونیک به روسیه فعالیت می‌کنند. بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۹۰ نهاد را تشریح می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین