کد خبر: ۹۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
تبلیغات

چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی

فرض کنید نقطه کانونی منزل شما تابلو‌های جذاب روی دیوار پذیرایی است و مهمانان با ورود به خانه شما جذب تابلو‌های خیره‌کننده پذیرایی که رنگی متناسب با دیزاین خانه دارد می‌شوند؛ قدم اول برای دستیابی به چیدمانی خیره‌کننده در دیوار پذیرایی آشنایی با اصول چیدمان تابلو است.
چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی
آفتاب‌‌نیوز :

برای چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی باید اصولی مانند ترسیم طرح ذهنی و توجه به متراژ و مساحت دیوار را در نظر بگیرید. سپس با انتخاب ۴ الگوی دیزاین محبوب تابلو که شامل چیدمان به روش خط پایه، جعبه‌ای، مختلط و مارپیچی است دیوار پذیرایی خانه را دیزاین کنید. در این مطلب به آشنایی با اصول و روش‌های جذاب چینش تابلو پرداخته‌ایم.

بررسی اصول چیدمان تابلو روی دیوار

قبل از آشنایی با نحوه چینش تابلو‌ها باید با اصول چیدمان تابلو‌ها در بخش‌های مختلف خانه آشنا باشید. مهم‌ترین اصل برای چیدمان تابلو، ترسیم طرح ذهنی قبل از نصب تابلو روی دیوار است. همچنین یکی از اصل‌های مهم دیگر توجه به مساحت دیواری است که تابلو‌ها روی آن آویزان خواهند شد. به‌عنوان مثال اگر قصد نصب تابلو‌ها بالای کنسول مدرن در اتاق نشیمن را دارید، باید در ابتدا طرح ذهنی مورد نظرتان را براساس مساحت دیوار روی کاغذ طراحی کنید تا از جای‌گیری تابلو‌ها روی دیوار و زیبایی بصری نهایی طرح موردنظرتان مطمئن شوید. در ادامه به بررسی ۲ اصل مهم در چیدمان تابلو پرداخته‌ایم.

ترسیم طرح ذهنی چیدمان تابلو روی دیوار؛ مهم‌ترین اصل برای دیزاین

مطمئن‌ترین راه برای فهمیدن اینکه چیدمان تابلو شما پس از انجام چگونه خواهد شد ترسیم طرح ذهنی روی کاغذ یا برنامه‌های کامپیوتری است. ترسیم طرح ذهنی (مخصوصا وقتی تابلو‌های بسیاری برای نصب دارید) لازم و ضروری است؛ زیرا با این روش قبل از سوراخ شدن دیوار، باتوجه‌به ابعاد و اندازه تابلو‌ها نسبت به مساحت دیوار می‌توانید طرح نهایی را مشاهده کنید.

برای پیدا کردن چیدمان اصولی می‌توانید باتوجه‌به تعداد و ابعاد تابلوها، در اینترنت به جست‌وجو طرح‌های پیشنهادی و قابل اجرا بپردازید. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید محل نصب تابلو‌های دیواری است. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید تابلو‌ها را بالای میز کنسول و روبه‌روی میز ناهار خوری کوچک و شیک خانه آویزان کنید باید چیدمان جمع‌وجور و منظمی را برای نصب تابلو‌ها انتخاب کنید. این درحالی است که برای چیدمان فضای نشیمنی با مساحت دیوار بزرگتر می‌توانید از مدل‌های چیدمان شلوغ‌تری مانند دیزاین مختلط تابلو‌ها استفاده کنید.

توجه به متراژ فضا و مساحت دیوار؛ اصلی غیرقابل انکار برای چینس اصولی تابلو‌ها

یکی از مهم‌ترین اصول چیدمان تابلو، در نظر گرفتن مساحت دیوار محل نصب تابلو‌ها است. آیا می‌خواهید تابلو را در اتاق کوچتان نصب کنید یا در پذیرایی با متراژ بالا؟ به‌طورکلی تابلو‌ها با ابعاد کوچک مناسب اتاق خواب بوده و تابلو‌هایی با ابعاد بزرگ مناسب فضای پذیرایی و اتاق نشیمن هستند؛ البته استثنا‌هایی نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال، اگر تابلو‌هایی با تعداد بالا و ابعاد متفاوت داشته باشید، می‌توان آن‌ها را به‌صورت ساختارشکنانه در پذیرایی و راهرو ورودی دیزاین کنید.

چیدمان تابلو روی دیوار

بررسی نحوه چیدمان تابلو روی دیوار

با در نظر گرفتن اصول چیدمان تابلو‌ها حالا نوبت به انتخاب بهترین شیوه چیدمان تابلو‌ها متناسب با متراژ محل قرارگیری و تعداد تابلو‌های شما می‌شود. ۴تا از بهترین الگو‌های چیدمان تابلو در محیط‌هایی مانند خانه، شرکت و مطب چینش تابلو‌ها به روش خط پایه، جعبه‌ای، مختلط و مارپیچی است. در ادامه به نحوه چینش تابلو‌ها با این روش‌ها پرداخته‌ایم.

چیدمان تابلو به روش خط پایه؛ بهترین شیوه برای چینش تابلو‌های ۳تایی

در روش دیزاین تابلو به روش خط پایه باید یک خط افقی فرضی را روی دیوار در نظر بگیرید و تابلو‌های خود را در بالا و پایین این خط فرضی با هر نظمی که دوست دارید نصب کنید؛ نکته مهم این است که به هیچ عنوان تابلو‌ها را روی خط فرضی قرار ندهید. برای جذاب شدن چیدمان می‌توانید از قاب‌های متنوعی برای دیزاین تابلو‌های خود استفاده کنید. این روش بهترین شیوه برای چیدمان تابلو سه تایی روی دیوار است.

چیدمان تابلو به روش جعبه‌ای؛ بهترین انتخاب برای دیزاین تابلو بالای میزکنسول

برای چیدمان تابلو به روش جعبه‌ای محیط فرضی مستطیل مانند یا مربعی‌شکل را روی دیوار درنظر بگیرید؛ سپس همه تابلو‌های خود را در آن محیط مربع‌شکل فرضی نصب کنید. در این روش نیز دقت کنید تابلو‌ها خارج از محیط فرضی شما نصب نشوند. این روش دیزاین، یکی از جذاب‌ترین روش‌های چیدمان تابلو است؛ مخصوصا روش چیدمان تابلو به شیوه جعبه‌ای یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای نصب تابلو در بالای میز کنسول خواهد بود. در این روش بهتر است از تابلو‌هایی با ابعاد مختلف، اما قاب یک شکل استفاده کنید. الگو چیدمان تابلو به روش جعبه‌ای بهترین الگو برای چیدمان عکس‌های خانوادگی است.

چیدمان تابلو‌ها به روش مارپیچی؛ جذاب‌ترین شیوه برای دیزاین دیوار پذیرایی

یکی از جذاب‌ترین و خیره‌کننده‌ترین الگو‌ها برای چیدمان تابلو‌ها روی دیوار پذیرایی استفاده از الگوی مارپیچی خواهد بود. برای اجرایی کردن این روش باید بزرگ‌ترین تابلو را در قسمت مرکزی دیوار نصب کنید؛ سپس تابلو‌های کوچک‌تر را از یک سمت به حالت مارپیچی در اطراف تابلو بزرگ نصب کنید. برای جذاب شدن این دیزاین بهتر است از قاب‌های یکسان برای تابلو‌ها استفاده کنید.

چیدمان تابلو به روش مختلط؛ دیزاینی متناسب با سلیقه شما

یکی از خلاقانه‌ترین الگوها، چیدمان تابلو‌ها به روش مختلط است. در این روش هیچ قانون مشخصی برای چینش وجود ندارد بلکه شما با‌توجه‌به علاقه و سلیقه شخصی خود شروع به چینش تابلو‌هایی با ابعاد مختلف روی دیوار موردنظرتان خواهید کرد، اما قبل از چینش تابلو‌ها حتما طرح ذهنی موردنظر خود را روی کاغذ یا برنامه‌های کامپیوتری بکشید.

نحوه چیدمان تابلو روی دیوار

هنگام چیدمان تابلوها، سبک دکوراسیون منزل را درنظر بگیرید

برای دیزاین تابلو‌ها باید سبک کلی دکوراسیون منزل و وسایل خانه مانند مبلمان و میز کنسول را درنظر بگیرید. اگر سبک تابلو شما با میز کنسول یا مبلمان خانه همخوانی ندارد و قصد خرید وسایل چوبی پذیرایی یا اتاق خواب را دارید می‌توانید درخواست ساخت سفارشی محصولات چوبی را به فروشگاه‌های معتبری مانند بلج دهید. این فروشگاه با امکان پرداخت در محل و خرید اقساطی توانسته جای خود را در سبد کالای خریداران تثبیت کند. فروشگاه بلج محصولات چوبی باکیفیت خود را در طرح‌های بسیار جذاب و متنوع با قیمت مناسب عرضه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین