کد خبر: ۹۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

جواد هروی خطاب به پزشکیان: فقط FATF و گشت ارشاد توقع مردم نیست

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، تاکید کرد: فقط پرداختن به موضوع FATF در حوزه سیاست خارجی یا پرداختن به موضوع گشت ارشاد توقع مردم نیست. انتظارات بسیار وسیع تر و گسترده تر است. امیدوار هستیم که دولت چهاردهم بتواند بر اساس یک رویکرد واقع بینانه نسبت به شرایط جهانی موقعیت خود را پیدا کند.
جواد هروی خطاب به پزشکیان: فقط FATF و گشت ارشاد توقع مردم نیست
آفتاب‌‌نیوز :

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، با اشاره به اولویت‌هایی که دولت چهاردهم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید در دستورکار خود قرار دهد، بیان کرد: با عنایت به این‌که انتخاباتی که برگزار شد برای مردم یک شرایط تازه‌ای را رقم زد. بر اساس وعده‌های انتخاباتی که دکتر پزشکیان دادند و آنچه که وزرای پیشنهادی در جلسات رای اعتماد مجلس شورای اسلامی بیان کردند، همه این ها این پیام را به جامعه القا کرد که دولت چهاردهم قصد دارد که یک رشته عملیات تازه جهت برون رفت از تنگناهای فعلی چه در بستر داخلی  و چه در بستر خارجی را آغاز کند.

مهم ترین مسئله دولت چهاردهم پاسخ به توقعاتی است که در مردم ایجاد شده است
وی اظهار کرد: بنابراین جامعه پس از این  تحولات نسبت به توقعات خود، حساسیت خود را بالاتر برده است. شاید مهم ترین مسئله‌ای که دولت چهاردهم با آن روبه رو خواهد بود توقعی است که در مردم ایجاد شده است. انتظارات مردم چه در عرصه سیاست داخلی و چه در حوزه سیاست‌های اقتصادی و معیشتی و چه در بحث برون رفت از بحران های  فرهنگی بالاتر رفته است. همچنان که باید در عرصه سیاست خارجی برای بازگرداندن FATF و احیای برجام و بحث رفع تحریم ها اقدامات بایسته ای را انجام دهد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: دولت آقای پزشکیان بایستی که بتواند بر اساس ساز و کاری که طراحی می کند به این مطالبات پاسخ دهد. آنچه که مطرح شد این بود که تمام مدیریت ها و مسئولیت ها در بدنه دولت به کارشناسان صاحب نظر واگذار خواهد شد. با این شیوه و روش می توان خیلی از مشکلات را برطرف کرد. به گفته آقای پزشکیان زمانی که ما به کشورهای جنوب خلیج فارس نگاه می کنیم، احساس خجالت می کنیم. این احساس خجالت و شرم کی باید از این مملکت رخت بشورد.

دولت چهاردهم راه سختی پیش روی خود دارد
وی تاکید کرد: چه زمانی ما باید شاهد این باشیم که نگرش های کارشناسانه در بستر عملیات قرار بگیرد؛ ساز و کارها، دستورالعمل ها و قوانینی لازم ایجاد شود و شاهد پیشرفت کشور باشیم. دولت چهاردهم راه سختی را پیش روی خود دارد به جهت اینکه بتواند هم به وعده های خود عمل کند و هم جامعه را از وضعیتی که گرفتار شده است، نجات دهد. در عرصه فرهنگی همیشه آنچه که خمورد بحث بوده موضوع گشت ارشاد بوده است. درحالی که بدنه کشور و نظام پر از آسیب هایی است که در عرصه آموزش و مباحث مرتبط با جوانان وجود دارد. امروز در حوزه نظارت بر رفتار کودکان و جوانان و مباحثی از این دست کارهای عظیمی را پیش رو داریم و باید برنامه های جدی را در جهت ترمیم آسیب های فرهنگی در جامعه پیگیری کنیم.

دولت چهاردهم باید با رویکرد واقع بینانه نسبت به شرایط جهان جایگاه خود را پیدا کند
وی افزود: فقط پرداختن به موضوع FATF در حوزه سیاست خارجی یا پرداختن به موضوع گشت ارشاد توقع مردم نیست. انتظارات بسیار وسیع تر و گسترده تر است. امیدوار هستیم که دولت چهاردهم بتواند بر اساس یک رویکرد واقع بینانه نسبت به شرایط جهانی موقعیت خود را پیدا کند.  قطعا یک رشته از حاشیه ها وجود دارد که می تواند دامن این دولت را مانند  دولت های گذشته بگیرد و آن را ناکارآمد کند. جریان هایی مانند چای دبش، اختلاس ها و حقوق های نجومی که وجود دارد، متاسفانه دامن تاریخ معاصر ما را گرفته است و لکه های ننگی در تاریخ معاصر ما بر جای گذاشته است.

دولت باید مراقب نگرش های فریبکارانه باشد
وی خاطرنشان کرد: این دولت به دلیل اینکه شخص آقای پزشکیان انسانی پاکدست بوده و وزرایی که به کار گرفته است افرادی توانمند و چهره های برجسته علمی هستند، انتظار ما این است که این دولت از مظاهر آرمانی و شعار فاصله گرفته و به مرز عمل وارد شود. این امر نیاز به مراقبت دارد. دولت چهاردهم باید مراقب باشد که فریب و نگرش های فریبکارانه و حرکت های عوام فریبانه یا نگرش های پوپولیستی در شریان دستگاه ها و دولت ما ایجاد نشود.

وی بیان کرد: مدیران اجرایی، وزرا، معاونین وزرا، استانداران باید از شعار زدگی فاصله بگیرند. تصور بنده این است که این دولت باید از حرف زدن بکاهد و به عمل کردن بیافزاید. این راهکار روان و ساده‌ای است که می‌توان این دولت را به تحقق اهداف و برنامه‌های خود نزدیک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین