کد خبر: ۹۳۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف به وزیر علوم: اساتید اخراج‌شده را بازگردانید

«از جنابعالی به عنوان فردی برآمده از دانشگاه که خود را فرزند نهاد علم می‌دانید و بازگشت کرامت به دانشگاه را از اهداف خود تعریف کرده‌اید، انتظار می‌رود با دعوت از اساتید اخراج‌شده به دانشگاه‌ها و دلجویی از آنان زمینه‌ساز تحقق این هدف باشید.»
نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف به وزیر علوم: اساتید اخراج‌شده را بازگردانید
آفتاب‌‌نیوز :

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به سیمایی صراف وزیر علوم برای بازگشت اساتید اخراج‌شده به دانشگاه نامه ای نوشت.

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به سیمایی صراف وزیر علوم آمده است:

سال گذشته، در چنین روزهایی بود که دکتر علی شریفی زارچی، استاد دانشکدۀ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، خبری مبنی بر قطع ارتباط علمی خود با دانشگاه را منتشر کردند.

با توجّه به اشتهار ایشان به تعهّد و مرجعیت علمی میان دانشجویان و جامعۀ دانشگاهی بر کسی پوشیده نبود که دلیل این تصمیم جز ادامۀ همان روند ناصواب مسبوق نبوده‌است؛ «خالص‌سازی دانشگاه».

قطع همکاری با دکتر شریفی زارچی تنها نمونه‌ای از تصمیمات چند سال اخیر مراجع ذی‌ربط در راستای این هدف بوده که اثرات آن را می‌توان در اخراج‌های بی‌دلیل با اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور به چشم دید. روندی که نتیجه‌ای جز ناامیدی و سرخوردگی میان دانشگاهیان به همراه نداشته‌است.

علم به انحصار اقلیتی خاص درآمده و به دنبال آن دانشگاه از آن مرجعیتی که برای کمک به برون‌رفت کشور از وضع فعلی نیاز دارد، فاصلۀ زیادی گرفته‌است. اساتید دلسوز در کنار تزریق علم و تربیت، دانشجویانی مانند خود پرورش می‌دهند که می‌توانند مرهمی بر زخم‌های کشور در شرایط فعلی بگذراند.

اساتید به‌نوعی آیینه‌ای از آیندۀ دانشجویان هستند و نوع رفتار با آنان می‌تواند تأثیری عمیق بر ذهنیت دانشجویان از آیندۀ خود داشته باشد. بدیهی است که حذف این اساتید خبره دلسردی جامعۀ دانشگاهی را به همراه آورده و آنان را از هرگونه بهبود وضعیت خود ناامید می‌کند.

حاصل این روند تهی شدن کشور از متخصصان است. از جنابعالی به عنوان فردی برآمده از دانشگاه که خود را فرزند نهاد علم می‌دانید و بازگشت کرامت به دانشگاه را از اهداف خود تعریف کرده‌اید، انتظار می‌رود با دعوت از اساتید اخراج‌شده به دانشگاه‌ها و دلجویی از آنان زمینه‌ساز تحقق این هدف باشید.

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف به وزیر علوم: اساتید اخراج‌شده را بازگردانید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین