کد خبر: ۹۳۱۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

وزیر کشور در جمع استانداران چه گفت؟

وزیر کشور گفت: اصلی‌ترین اولویت ما در این مرحله، حفظ منزلت و کرامت مردم در همه شئون است و این اولویت، رویکرد اصلی ما در برنامه ریزی‌ها و اقدامات است.
وزیر کشور در جمع استانداران چه گفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

اسکندر مومنی روز دوشنبه ۵ شهریور در همایش استانداران که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم و حداقل دو برابر آن، ۳۲ میلیون والدین، یعنی در مجموع نزدیک به ۵۰ میلیون یا شاید بیشتر، یک جامعه هدفی هستند که همه آن‌ها با آموزش و پرورش مرتبط هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های بسیار کم‌هزینه و بسیار پربازده است چرا که با یک وزارتخانه می‌توانیم با یک جمعیت ۵۰- ۶۰ میلیونی ارتباط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال بازگشایی بسیار خوب، آرام و امنی را خواهیم داشت، گفت: من همیشه تکرار کرده‌ام بیش از گذشته نیاز به امنیت و آرامش و وفاق ملی و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی داریم. اینکه ما می‌گوییم امسال باید بهتر از سال قبل باشد مفهومش این نیست که سال گذشته تلاشی نشده است. ما مسلمانیم و باید امروزمان بهتر از دیروز و فردای مان بهتر از امروز باشد.

وزیر کشور ادامه داد: اصلی‌ترین اولویت ما در این مرحله، حفظ منزلت و کرامت مردم در همه شئون است و این اولویت، رویکرد اصلی ما در برنامه ریزی‌ها و اقدامات است.

مؤمنی در ادامه گفت: در تقویم سالانه کشور ما بازگشایی مدارس اول مهر است که نقطه عطفی در زندگی دانش‌آموزانی است که برای بار اول وارد مدرسه می‌شوند. اگر همواره اولین روزی که وارد مدرسه شدیم را به یاد داریم؛ خواه تلخ باشد یا شیرین. به هر حال این یه نقطه عطفی در تقویم سالانه کشور است. 

وی با بیان اینکه هفته‌های اول خانواده‌ها دغدغه جدی دارند، گفت: من خواهش و تاکید داردم که حتما جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و شورا‌های مربوطه، مانند شورای عالی ترافیک و بقیه را در این مدت باقی مانده تشکیل و نکاتی که اعلام می‌شود، حتماً مورد پیگیری قرار بگیرد. این یک روز شیرین، در واقع یک روز اجتماعی و فرهنگی برای همه معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها است که با یک ذوق وارد مدرسه می‌شوند؛ بنابراین همه دست به دست هم بدهیم که این بستر‌های لازم هم فراهم شود. 

وزیر کشور در ادامه افزود: تأمین منابع لازم برای تکمیل پروژه‌ها، رفع مشکلات و مشکلات حاد آنی که وجود دارد و ممکن است آموزش و پرورش نتواند با دستگاه‌های مربوطه ارتباط برقرار کند، پیگیری شود. ثبت‌نام دانش‌آموزان با یک فهرستی هست که این را ابلاغ می‌کنیم و مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

مؤمنی همچنین خطاب به استانداران گفت: با قوت و جدیت به کار خود ادامه دهید. یکی دو تا استاندار فعال اعلام کردند آماده واگذاری مسئولیت هستند و تا آخرین لحظات هم خدمت می‌کنند؛ همین را هم بیان نکنید.

وی با بیان این که مسئولیت‌ها امانت هستند، گفت: رئیس جمهور صبح خیلی دقیق و شفاف مطالبی را در خصوص جابجایی‌ها بیان کرد؛ همکاران استاندار به شایعات توجهی نکنند. مافوق اگر بخواهد جابجایی انجام دهد، جابجایی خودش را انجام خواهد داد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین