کد خبر: ۹۳۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶

طرح اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس آبله میمونی

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت اضطراری شیوع ویروس آبله میمونی تاکید کرد و گفت که برنامه ویژه‌ای برای مقابله با این ویروس آماده کرده است.
طرح اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس آبله میمونی
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (دوشنبه) یک برنامه شش ماهه برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس آبله میمونی از جمله افزایش کارکنان در کشور‌های آسیب دیده و تقویت راهبرد‌های نظارتی، پیشگیری و واکنش ارائه کرد.

سازمان جهانی بهداشت هزینه اجرای این طرح را ۱۳۵ میلیون دلار برآورد کرده و می‌گوید هدف از این برنامه افزایش دسترسی کشور‌های فقیر آفریقایی به واکسن‌های مورد نیاز است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در این بیانیه گفت: «شیوع بیماری آبله میمونی در کنگو و کشور‌های همسایه آن را می‌توان با این برنامه‌ها کنترل کرد.»

سازمان جهانی بهداشت اواسط ماه جاری میلادی در مورد شیوع ویروس آبله میمون وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

آلمان نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۰۰هزار دوز واکسن آبله میمونی از ذخایر ارتش خود در اختیار کشور‌های آسیب دیده قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته هانس کلوگه مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که آبله میمونی، صرف نظر از اینکه نوع جدید یا قدیمی باشد، مثل بیماری کرونا نیست، چون مسوولان می‌دانند چگونه آن را کنترل کنند.

وی که در نشست رسانه‌ای سازمان جهانی بهداشت در این رابطه سخن می‌گفت، افزود: مبارزه با آبله میمونی امکان‌پذیر است و می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرد که کنترل و مبارزه با بیماری آبله میمونی بستگی به واکنش مسوولان در شرایط حاضر و در سال‌های آینده خواهد داشت.

آبله میمونی، یک عفونت ویروسی است که باعث ضایعات پر از چرک و علائمی شبیه آنفولانزا شده و قابلیت کشتن انسان را دارد. شیوع گونه clade ۱ b این بیماری در سطح جهانی موجب نگرانی شده است که به نظر می‌رسد با تماس بدنی منتقل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین