کد خبر: ۹۳۲۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

آیا ماست خطر دیابت نوع ۲ را کاهش دهد؟

طبق شواهد علمی محدود، مصرف منظم ماست، حداقل ۲ فنجان (۳ وعده) در هفته، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولیدکنندگان ماست اکنون می‌توانند ادعا کنند که خوردن ماست خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد کاهش می‌دهد.
آیا ماست خطر دیابت نوع ۲ را کاهش دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولیدکنندگان ماست اکنون می‌توانند ادعا کنند که خوردن ماست خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد کاهش می‌دهد.

FDA این بیانیه را در پاسخ به دادخواستی که حدود پنج سال پیش توسط Danone North America، شرکت تولید کننده ماست‌های Dannon، Activia، Wallaby Organic و Silk ارسال شده بود، ارسال کرد.

FDA گفت: «پس از بررسی دادخواست و سایر شواهد مربوط به ادعای سلامتی واجد شرایط پیشنهادی، FDA تشخیص داد که شواهد معتبری وجود دارد که از رابطه بین مصرف ماست و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ حمایت می‌کند، اما این شواهد محدود است.»

همانطور که در دادخواست ذکر شد، مجوز این سازمان بر اساس ماست به عنوان یک غذا بود، نه هر ماده مغذی یا ترکیبی در ماست، صرف نظر از محتوای چربی یا قند.

FDA برای صدور این بیانیه داده‌های بیش از ۳۰۰۰۰۰ فرد را مورد مطالعه قرار داده است.

امید می‌رود این مجوز به مصرف کنندگان کمک کند تا از طریق یک اصلاح واقعی و آسان در رژیم غذایی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.

ماست که از شیر تخمیر شده با باکتری‌ها یا پروبیوتیک‌ها، لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس تهیه شده است، سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی از جمله منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

البته سطوح قند و چربی در ماست بسیار متفاوت است. اگرچه برخی از ماست‌های کم‌چرب یا بدون شیرینی کالری کمی دارند و منبع سالمی از پروتئین، ویتامین D و کلسیم هستند، اما ماست‌های طعم‌دار اغلب حاوی قند‌های افزوده بالایی هستند و باید محدود شوند. تحقیقات مدت‌هاست که ارتباط بین مصرف زیاد قند‌های افزوده شده و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نشان داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین