کد خبر: ۹۳۲۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

بیمارستان لولاگر پلمب شد

بیمارستان لولاگر تهران که قدمتی ۹۰ ساله دارد، به دلیل ناایمن بودن تعطیل شد. این بیمارستان که در یکی از شلوغ‌ترین مناطق تهران واقع شده بود، پس از سال‌ها بی‌توجهی به هشدار‌های ناامنی، بالاخره پلمب شد.
بیمارستان لولاگر پلمب شد
آفتاب‌‌نیوز :

ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان به طور کامل متوقف شده و تنها بخش اورژانس آن در یکی از ساختمان‌های اطراف فعال است.

علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران امروز ۶ مرداد ١۴٠٣ در نشست خبری به سوی شهر ایمن و آماده با موضوع  ارتقای ایمنی کالبدی، گفت: شهر نشینی توسعه یافته و به تبع آن حوادث نیز افزایش می یابد.

شناسایی ۵۵ مخاطره در تهران
نصیری گفت: در تهران ۵۵ مخاطره شناسایی شده که ١۴ مخاطره در اولویت قرار دارد و از جمله مخاطرات مهم می‌توان به سیل، زلزله، آلودگی هوا، خشکسالی، حریق، حوادث ترافیکی و ... اشاره کرد.

وی به گسل‌های شناسایی شده تهران اشاره کرد و گفت: در شمال و جنوب گسل داریم و گسل  جنوب تهران به دلیل مجاورت با بافت فرسوده گسل‌ خطرناک‌تری است.

عمده مردم تهران در زلزله با ریشتر بالا زنده می‌مانند نصیری با بیان اینکه باید تلاش کنیم وقتی زلزله آمد، ساختمان‌های کمتری آسیب ببینند، اضافه کرد: عمده مردم تهران در زلزله با ریشتر بالا زنده می‌مانند و باید جلوی خرابی‌ها را گرفت و البته در زمینه بافت‌های فرسوده اقداماتی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با دانشگاه صنعتی شریف قراردادی بسته‌ایم و مدل سازی مخاطرات زلزله صورت گرفته است.

این مقام مسوول اضافه کرد: تهران ۸۶۶ متر اختلاف ارتفاع دارد که نوعی شیب محسوب می‌شود، شهرک قائم در مینی‌سینی بام تهران است و اختلاف آن با شهرری ۸۶۶ متر است و باید گفت که سالهاست کف رودخانه‌ها سیمان می‌شود اما در دنیا راه حل‌های مبتنی بر طبیعت داریم، اما خروج از حالت طبیعی محیط، کار درست نیست، باید طرح نو داشته باشیم و به همین منظور امروز جلسه‌ای با مدیرکل بودجه شهرداری برای ایمنی شهر تهران داریم.

ارزیابی ریسک در تهران انجام شده است
وی با بیان اینکه ما با بدانیم با کدام ریشتر زلزله کدام پل‌ها می‌ریزند، گفت: ارزیابی ریسک در تهران صورت گرفته و تخمین خسارات پس از وقوع حادثه صورت گرفته است.

آغاز روند ارتقای ایمنی ۷ بیمارستان در تهران
وی با اشاره به قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران عنوان کرد: ۱۶۰۰۰ ساختمان نیازمند ارزیابی هستند، ۵۵۷۳ ساختمان بازدید شده و ۳۰۷۱ ساختمان ارزیابی شده است، اما شروع روند ارتقای ایمنی ۷ بیمارستان رسول اکرم، فیاض بخش، شهدای یافت‌آباد، بوعلی، فجر و فیروز آبادی آغاز شده است و همچنین بیمارستان ناایمن لولاگر پلمب شد و باید تخریب و نوسازی در آن صورت گیرد.

وی در ادامه به ارزیابی ایمنی یکپارچه ۳۰۷۱ ساختمان مهم و بلندمرتبه شهر تهران اشاره کرد و گفت: هر نهاد و سازمانی که مرتبط به ایمنی ساختمان بود را گرد هم آوردیم، چرا که تا پیش از آن شناسایی صورت نگرفته بود، در حال حاضر نمایندگانی از تیم‌های متخصص مشترکا با چک لیست ۱۷ صفحه‌ای که طبق متد علمی است پر می‌شود و پس از آن اساتید به تحلیل داده‌ها می‌پردازند.

نصیری بیان کرد: رویه‌ای که تعریف کردیم این است که تنشی به مردم منتقل نکنیم، اما دادستانی اسامی ساختمان‌های پرخطر را اعلام کرده است و ساختمان‌های پرخطر تهران در اکثریت نیستند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران اظهار داشت: قوه قضاییه انصافا در دوره اخیر پای کار بوده است.

ایمن‌سازی مجتمع تجارت جهانی به زودی آغاز می‌شود
وی به مجتمع تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: ما حتی با داخل دفتر مالک مجتمع تجارت جهانی فردوسی رفتیم. این ملک حکم ماده صد هم داشت، اما آن‌ها نگاه دیگری داشتند، اما دادستانی ورود کرد و آن‌ها قرار است بزودی ایمن‌سازی را آغاز کنند.

رفع خطر از ۵۵ گود رها شده در پایتخت
وی درباره گود‌های پرخطر تهران نیز عنوان کرد: از مجموع ۲۵۲ گود رها شده در سطح شهر تهران پنجاه گود از آن‌ها عمق بالای ١۵ متر و ۲۲ گود عمق بالای ٢٠ متر داشته است.

وی به گود‌های پرواز، برج میلاد، فرهنگ، تعاون و بازار کفاشان اشاره کرد و افزود: ایمن‌سازی گود‌های نامبرده انجام شده است و تا سال ۱۴۰۲ از مجموع ۲۵۲ گود رها شده در سطح شهر تهران ۵۵ گود رفع خطر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین