کد خبر: ۹۳۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

ماجرای ۲ قتل در تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از رمزگشایی و کشف عاملان ۲ قتل در شهر خبر داد و گفت: در یکی از این دو حادثه، زن ۶۷ ساله‌ای با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.
ماجرای ۲ قتل در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی، ولی پور گودرزی روز سه شنبه اظهار کرد: عقربه‌ها ساعت ۱۶ عصر یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه را نشان می‌داد که فریاد‌های «کمک کمک» چند زن جوان در یکی از ساختمان‌های منطقه نبرد تهران سکوت عصرگاهی محله را درهم شکست و دقایقی بعد مرگ مشکوک زن میانسالی از سوی همسایه‌ها به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

وی افزود:طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بیسیم کارآگاهان زبده اداره دهم پلیس آگاهی مخابره شد و خیلی زود تیم بررسی صحنه جرم پای در محل حادثه گذاشتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

سردار، ولی پور گودرزی تاکید کرد: کارآگاهان به‌محض اینکه وارد خانه شدند در سالن پذیرایی جسد زنی حدود ۶۷ ساله را مشاهده کردند که هدف ۳۵ ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پس از ارتکاب جنایت طلا‌های دست مقتوله را سرقت کرده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت؛ مقداری دلار و طلا در کمد‌های خانه قرار داشته است، اما عامل این جنایت متوجه وجود آن‌ها نشده است که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

وی افزود: در نخستین گام همسایه‌ای که روبه‌روی خانه مقتول ساکن و جسد را پیدا کرده بود ماجرا را این‌طور به تیم تحقیق توضیح داد، مقتوله زن بسیار مهربانی بود و بیشتر اوقات به‌تن‌هایی زندگی می‌کرد او با همسایه‌ها نیز رفت وآمد داشت، اما امروز دخترش با من تماس گرفت و درخواست کرد بدلیل اینکه مادرش جواب تلفن را نمی‌دهد بروم و به او سر بزنم، جلوی واحد رفتم، اما متوجه شدم که درب نیمه‌باز است برای همین به داخل رفتم و جسد زن همسایه را دیدم که به قتل رسیده بود، پس از آن از ترس فریاد کشیدم و موضوع را از طریق تماس تلفنی به پلیس اطلاع دادم.

سردار، ولی پور گودرزی گفت: پس از پایان تحقیقات میدانی، کارآگاهان تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی از روی جسد و صحنه جرم اقدام به انگشت‌نگاری کردند تا ردپایی از قاتل به دست آورند و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز مأموریت پیدا کردند با اقدامات اطلاعاتی بررسی‌های خود را در رابطه با این جنایت ادامه دهند.

وی افزود: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با بازبینی دوربین‌های مداربسته و اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که همسایه طبقه دوم مقتول که دختر جوانی به‌نام ساناز بود و به‌همراه مادر و برادرش زندگی می‌کند، قبل از این جنایت رفت‌وآمد مشکوکی به ساختمان داشته است.

سردار، ولی پور گودرزی تاکید کرد: اقدامات پلیسی نیز نشان داد؛ قبل از اینکه کشف جسد به پلیس گزارش داده شود دختر جوان هراسان به سطل زباله سر خیابان رفته و یک پلاستیک داخل آن انداخته است، اما در ادامه این مادر و دختر جوان که زمان وقوع قتل در ساختمان حضور داشتند در رابطه با این موضوع اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آوردند.

وی افزود: کارآگاهان جنایی خیلی زود این مادر و دختر جوان را به‌عنوان تنها مظنون‌های پرونده دستگیر کردند متهمان در تحقیقات ابتدایی با تناقض‌گویی قصد داشتند مسیر پرونده را تغییر دهند، اما پس از مواجهه با ادله و مدارک موجود، دختر جوان به قتل پیرزن تنهای شرق تهران با انگیزه سرقت طلا اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و تحقیقات جنایی همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین در خبری دیگر گفت: مرد مستاجر که به‌خاطر بدهی ۴۸۰ میلیون ریالی صاحبخانه خود را در منیریه تهران به قتل رسانده بود، توسط نیرو‌های پلیس پایتخت دستگیر شد.

سردار، ولی پور گودرزی اظهار کرد: تابستان امسال، زن جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی رفت و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، گفت که همسرم آهن‌فروش است و طبق روال معمول از خانه خارج شد، اما دیگر بازنگشت؛ تلفن همراهش نیز خاموش است. لطفا کمک کنید.

وی افزود: پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده تیم جنایی وارد عمل شد که در نخستین گام با استعلام از پزشکی قانونی مشخص شد چند روز قبل جسد مجهول الهویه مرد به قتل رسیده‌ای توسط ماموران کلانتری ۱۲ رباط‌کریم در بیابان‌های جنوب تهران پیدا شده که از نظر ظاهری با عکس مرد گمشده تطابق دارد.

به گفته سردار ولیپور گودرزی، بدین ترتیب یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ (مبارزه با قتل) قرار گرفت که تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتول یکی از خانه‌های خود را در میدان منیریه اجاره داده و از چهار ماه گذشته با مستأجر خود به‌خاطر مسائل مالی اختلاف داشته است که همین موضوع شک تیم جنایی را بر انگیخت.

رییس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: تیم جنایی در این شاخه از تحقیقات به سراغ اقدامات گسترده اطلاعاتی رفتند و دریافتند مقتول با برنامه‌ریزی قبلی قرار بوده با موتورسیکلت خود جهت ملاقات با مستأجر راهی منیریه شود، اما از آنجا به بعد، دیگر تلفن همراهش خاموش شده است.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم خیلی زود مستأجر را به عنوان مظنون پرونده دستگیر کردند؛ او که در جریان بازجویی‌ها قصد داشت تا با اظهارات ضد و نقیضی تیم جنایی را گمراه کند پس از مواجه با ادله موجود به قتل هولناک اعتراف کرد و ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد، روز حادثه صاحبخانه به جلوی درب خانه آمد و می‌خواست تا بدهی ۴۸۰ میلیون ریال عقب افتاده اجاره ماهیانه‌اش را وصول کند، اما با او درگیر شدم و در راه‌پله‌ها، او را هل دادم که زمین خورد و سرش به پله اصابت کرد؛ قصد داشت تا برای درگیری بلند شود، اما در همین حین یک ضربه مشت به صورتش زدم که در ادامه متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد. پس از ارتکاب این جنایت، دست و پای جسد را با یک طناب بستم و آن را داخل صندوق عقب خودروی پژو خود قرار دادم. سپس به بیابان‌های جنوب تهران رفتم و جنازه را رها کردم.

از سوی دیگر رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از توقیف یک دستگاه خودروی کامیونت حامل انواع کالا‌های خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در این خصوص گفت: ماموران گشت انتظامی پلیس در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو‌های عبوری در محدوده بازار تهران به یک دستگاه کامیونت مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در این عملیات ۴۰۸ جفت کتونی خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند، کشف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

همچنین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقی که از مدارس سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمد افشار گفت: پیرو مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۳۷ نصر و اعلام وقوع یک فقره سرقت از مدرسه، پیگیری موضوع و دستگیری سارق در دستور کار این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: عوامل کلانتری ۱۳۷ نصر به محل وقوع سرقت مراجعه و با بررسی دوربین‌های مداربسته و به کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی، هویت متهم را شناسایی و محل مخفیگاه وی را کشف کردند که پس از اخذ دستور قضایی ماموران به محل مخفیگاه سارق اعزام شده و طی یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اعتراف متهم به سرقت از مدرسه گفت: متهم که در گذشته سرایدار مدرسه بوده با قصد و نیت قبلی به محل سرقت رفته و سرقت را انجام داده است.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد که متهم تعداد ۱۰ عدد پروژکتور، هشت عدد کیس، چهار عدد مانیتور، چهار عدد پنکه، یک دستگاه آبسرد کن، سه عدد موتور کولر را ربوده و به مالخری که همدست وی بود، فروخته است که شناسایی و دستگیری این مالخر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ افشار عنوان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری و تشکیل پرونده به جهت کشف جرایم احتمالی به مقام قضایی ارجاع شد.

وی به شهروندان توصیه کرد، در صورت مشاهده یا وقوع هرگونه سرقت موارد را فورا به مرکز پاسخگویی پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین