کد خبر: ۹۳۲۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲

ارزیابی وضعیت سلامت افراد میانسال و سالمند با این تست ساده!

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که ایستادن روی یک پا و حفظ تعادل بدنی می تواند یک تست مفید و ساده برای ارزیابی وضعیت سلامت افراد میانسال و سالمند باشد.
ارزیابی وضعیت سلامت افراد میانسال و سالمند با این تست ساده!
آفتاب‌‌نیوز :

در این تحقیق آمده است: افرادی که در ایستادن روی یک پا مشکل دارند و نمی‌توانند تعادل خود را حفظ کنند، این ناتوانی ممکن است نشانه مشکل جدی تری باشد. افراد میانسالی که نمی‌توانند حتی یک ثانیه با ایستادن روی یک پا بدن خود را متعادل نگه دارند، تقریباً دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ در ۱۰ سال قرار دارند.

به گفته کارشناسان، این که یک فرد بتواند تعادل خود را حفظ کند، می‌تواند نشانه سلامتی او باشد. به عنوان مثال، تحقیقات قبلی نشان داده است که عدم حفظ تعادل هنگام ایستادن روی یک پا با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است. آن‌ها همچنین در آزمایشات فلج مغزی ضعیف عمل می‌کنند، که ممکن است نشان دهنده ارتباط با زوال عقل باشد.

اکنون تیمی متشکل از کارشناسان بین المللی از بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، فنلاند و برزیل در حال مطالعه رابطه بین تعادل و خطر مرگ هستند.

به گفته این گروه تحقیقاتی، در میانسالان و مسن تر، ناتوانی در حفظ تعادل فیزیکی با ایستادن روی یک پا به مدت ۱۰ ثانیه ممکن است با دو برابر شدن خطر مرگ در ۱۰ سال آینده مرتبط باشد.

کارشناسان تاکید دارند که نتایج این مطالعه ممکن است بر لزوم انجام تست‌های تعادلی به عنوان بررسی سلامت در سالمندان تاکید کند.

منبع: فرتاک نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین