کد خبر: ۹۳۲۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

رامین رضاییان؛ ستاره بی‌بدیل یا بمب حاشیه؟

بدون تردید رامین رضاییان بزرگترین خرید نقل و انتقالات در کل فوتبال ما بود که با دنیایی حاشیه به استقلال آمد. در سلسله مطالب «بیوگرافی بازیکنان حاضر در لیگ برتر» مطابق حروف الفبا و شماره پیراهن، نوبت شماره ۱۰ آبی‌هاست.
رامین رضاییان؛ ستاره بی‌بدیل یا بمب حاشیه؟
آفتاب‌‌نیوز :

رامین رضاییان، با نام کامل رامین رضاییان سمسکندی اول فروردین سال ۱۳۶۹ در ساری متولد شد. او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و پس از آن خود را وقف فوتبال کرد.

رامین در روستای سمسکنده ساری بزرگ شد و خانواده بسیار فرهیخته‌ای دارد. پدر او «عین الله رضاییان» که بازنشسته است، در گذشته یک پزشک معروف بوده و فقط یک خواهر دارد که از او بزرگ‌تر است.

رامین در زمان تحصیل، در مسابقات شطرنج هم شرکت کرد و مقام اول را به دست آورد. با توجه به علاقه پدرش پای ثابت مسابقات دو و میدانی بود و در دوی صحرا نوردی توانست مقام اول را کسب کند. پدرش می‌خواست رامین دونده شود یا در یک رشته انفرادی ورزش کند، اما او عاشق فوتبال بود.

رامین از زمین‌های خاکی شروع و اولین باشگاه او تیم نوجوانان سارویدر بود. پس از گذشت یک سال هم وارد تیم شهرداری ساری شد و به مدت ۷ سال در این تیم بازی کرد. سپس برای پیشرفت به تهران آمد و به تیم سایپا رفت و در همان سال هم به تیم ملی امید دعوت شد.

رامین سال ۱۳۸۸ در سن ۱۹ سالگی به صبای قم پیوست و برای اولین بار با لباس این تیم در لیگ برتر بازی کرد. او تا پایان لیگ دوازدهم برای صبا به عنوان هافبک راست در ۹۸ بازی رسمی ۷ گل زد و تابستان ۱۳۹۲ برای لیگ سیزدهم با قراردادی دو ساله به راه آهن پیوست.

طی دو فصل ۱۳ و ۱۴ لیگ برتر رامین در ۵۶ بازی ۱۱ گل زد و به دفاع راست نقل مکان کرد. در همین فصل چهاردهم با بازی‌های بسیار درخشان توانست توجه کارلوس کی روش را جلب کند و به تیم ملی دعوت شود. او به عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ برتر دوره چهاردهم با پیشنهاد پرسپولیس روبرو شد.

تابستان ۱۳۹۴ رامین رضاییان وارد پرسپولیس شد و تا سال ۹۶ در این تیم باقی ماند. لیگ پانزدهم قرمز‌ها با تفاضل گل قهرمانی را از دست دادند و درخشش رامین با گلزنی در دربی و پنالتی مشهور با طارمی در ذهن طرفداران ماند.

در بازی پرسپولیس - سپاهان، رامین پنالتی را به مهدی طارمی پاس داد و گل شد. بسیاری این حرکت را با حرکت مسی و لوییس سوارز در بازی مقابل سلتاویگو مقایسه کردند. ۲۷ فروردین ۹۵ نیز رامین در دربی گل زد و پرسپولیس ۴-۲ برنده شد.

در تیر سال ۱۳۹۵، رامین توانست قبل از شروع لیگ شانزدهم به وسیله یکی از بند‌های قراردادش، آن را به صورت یک طرفه فسخ و به تیم ریزه اسپور ترکیه ملحق شود. او با خود طارمی –دوست صمیمی اش- را هم برد و باعث دلخوری پرسپولیسی‌ها شد. رامین خیلی زود پشیمان و با وساطت علی پروین نزد برانکو، برگشت، اما در اردوی نیم فصل در دبی با علی علیپور دچار درگیری لفظی و توسط برانکو اخراج شد.

تابستان ۱۳۹۶ رامین با تیم اوستنده بلژیک قراردادی دو ساله را امضا کرد. در ژوپیتر لیگ درخشید و در ۲۵ بازی ۲ گل زد، اما نتوانست در اروپا دوام بیاورد؛ بنابراین آبان سال ۱۳۹۷ به الشحانیه دوحه پیوست. طی دو سال رامین در ۳۲ بازی ۱۶ گل برای این تیم زد که باعث شد تیم ثروتمند و نامدار و پرستاره الدحیل با پیشنهادی میلیون دلاری سراغش بیاید.

شهریور سال ۱۳۹۹ رامین قراردادی دو ساله با الدحیل امضا کرد، اما تغییر مربی و تعدد ستاره باعث شد در اواخر سال ۱۳۹۹ سرمربی فرانسوی مشهور الدحیل یعنی صبری لموشی او را در لیست مازاد قرار داده و به صورت قرضی به تیم السیلیه فرستاد. رامین در این تیم در ۳۴ بازی ۷ گل زد و پیشنهاد دائمی گرفت.

در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ بود که رامین رضاییان در اتفاقی شوکه کننده برای هواداران به پرسپولیس یحیی گل محمدی برگشت. رامین با قرارداد ۶ ماهه دور برگشت لیگ ۲۱ برای قهرمانی تلاش کرد، اما دوباره روز آخر نایب قهرمان شد. او با اینکه ستاره دور برگشت بود با یک مصاحبه تلویزیونی و انتقاد از همبازیانش با عدم تمایل برای ماندن روبرو و باز مجبور به ترک تیم شد.

رامین برای برگشت به خانه قید طلب چندصد هزار دلاری خود را زده و با کمترین هزینه به پرسپولیس آمد و توقع این برخورد را نداشت. او منتظر پرواز هواپیما برای بازگشت به قطر بود که پیشنهاد سپاهان رسید تا در دو فصل ۲۲ و ۲۳ لیگ لباس زرد نقش جهان را به تن کند.

او در سپاهان دو فصل ستاره مطلق فوتبال ایران بود و تنها در لیگ بیست و سوم ۸ گل زد و ۶ گل ساخت. رامین در لیگ قهرمانان هم بهترین گلزن ایرانی شد و در کمال تعجب پیشنهادی از پرسپولیس نگرفت تا به عنوان بمب نقل و انتقالات پیراهن استقلال را بر تن کند. رامین در همان مصاحبه که باعث خروج او از پرسپولیس و دلخوری همبازیانش شد، گفته بود به هیچ قیمتی حاضر به شکستن دل هواداران و رفتن به استقلال نیست، اما رفتار باشگاه پرسپولیس او را وادار به این کار کرد.

رامین رضاییان در ۲۴ تیر ۱۴۰۳، با قراردادای یک ساله به تیم فوتبال استقلال پیوست و از اولین بازی دوستانه تاثیر خود را نشان داد. او در بازی اول فصل ۲۴ مقابل شمس‌آذر در قزوین با پاس گلی که در دقایق پایانی به محمدحسین اسلامی داد نتیجه بازی را به سود استقلال تغییر داد و در بازی دوم مقابل ملوان زننده هر دو گل آبی پوشان از روی نقطه پنالتی بود. با این وجود هنوز خیلی‌ها نگران تاثیر حواشی روی او هستند!

رامین رضاییان اولین بار توسط کی روش به تیم ملی دعوت و بهمن ۱۳۹۳ اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر عراق انجام داد. رضاییان اولین گل ملی خود را سال ۹۴ در پیروزی ۶–۰ در برابر گوآم به ثمر رساند. او در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا عضو تیم ملی و در دو دوره بعدی ۲۰۱۹و ۲۰۲۳ و دو دوره جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ فیکس تیم ملی بوده و تا امروز ۶۵ بازی رسمی و ۶ گل ملی دارد که یکی در جام جهانی بود. رامین بعد از جام ملت‌ها در پروسه جوانگرایی تیم ملی تنها بازیکن ثابت بود که دیگر دعوت نشد!

رامین با پرسپولیس (۲) و سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر و با سپاهان قهرمان جام حذفی شده است. رامین رضاییان به طرفداران خود اهمیت زیادی می‌دهد و وقت زیادی برای عکس گرفتن با آن‌ها صرف می‌کند. او به داشتن خصوصیات اخلاقی خاص مشهور و به خانواده اهمیت زیادی می‌دهد. او اعلام کرده است که بعد از به پایان رسیدن فوتبال خود ازدواج می‌کند.

زمانی که رامین از تیم پرسپولیس جدا شد، پدرش از دست او خیلی ناراحت شد و حتی مدتی با او قهر کرد و رامین برای به دست آوردن دل پدرش، قصد داشت که به این تیم بازگردد، اما تلاش‌های او بی فایده بود. کارنامه او در دربی‌ها به ۴ بازی، ۲ اخطار و یک گل برای پرسپولیس ختم شد و این فصل او هم به جمع یاغی‌هایی که لباس هر دو تیم را در دربی پوشیده اند، اضافه و شاید چهارمین بازیکن تاریخ شود که در دربی برای هر دو تیم گل زده است.

رامین علاقه زیادی به رژیم گرفتن داشته و کنترل بالایی روی خورد و خوراک خود دارد. او در مورد مصرف نان و برنج دقت زیادی دارد و غذا‌های چرب و پر روغن مصرف نمی‌کند. او بستنی دوست دارد، اما روی حساب می‌خورد!

روابط دوستانه رامین رضاییان و مهدی طارمی هنوز ادامه دارد اگرچه برای هر دو کلی حاشیه درست کرد! آن‌ها دوقلو‌های جنجالی در تیم ملی و همکاری بسیار خوبی دارند. اما خارج از رابطه آن‌ها در زمین بازی، رامین و مهدی در زندگی شخصی خود نیز دوستان بسیار خوبی برای یکدیگر هستند.

رونالدو بازیکن مورد علاقه رامین و الگوی اوست و زمانی که تیم ملی ایران و پرتغال مقابل هم بازی داشتند، او رونالدو را مهار و همیشه عکس‌های آن تقابل را در فضای مجازی منتشر می‌کند. رامین به اینستاگرام علاقه و در این شبکه اجتماعی فعالیت زیادی دارد و در کار‌های اجتماعی نیز بسیار فعال است.

او به زندگی لوکس و لاکچری مشهور و حتی لباس‌های زیر خود را هم از برند‌های گران تهیه و به نمایش می‌گذارد. رامین رضاییان که یکی از بازیکن‌های ثروتمند ایرانی است دارای چند ماشین مختلف و گران قیمت است. مازراتی و بنز یا لامبورگینی، رامین در دوبی رولز رویس دارد و درکلکسیونش پورشه و بی ام و هم هست.

رامین رضاییان اهل مهمانی و حضور در اماکن لوکس، علاقه‌مند به حیوانات و طرفدار سینما و موسیقی است. او برای انگیزه دادن به جوانان متن‌های انگیزشی نیز انتشار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین