کد خبر: ۹۳۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

دلیل مشکلات کشور به روایت وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مشکلاتی که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی داریم ناشی از غفلت در نظام تعلیم و تربیت در طول سالیان گذشته بوده است.
دلیل مشکلات کشور به روایت وزیر آموزش و پرورش
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت شهدای واقعه تروریستی هشتم تیر و شهدای خدمت افزود: امروز راه نجات و برون رفت کشور از مسائل پیچیده اجتماعی و فرهنگی، ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت است. برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی و شتاب در مسیر توسعه، باید به نظام تعلیم و تربیت توجه کنیم.

وی با بیان این که مدیران و معلمان مهم‌ترین رکن این تحول هستند گفت: همچنین تمام دستاوردهای بسیار ارزشمند امروز، محصول کار معلمان و مدیرانی است که خالصانه، صادقانه و پرتلاش و با همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که دارند کار می‌کنند.

کاظمی با تاکید بر این که باید همه کمک کنیم تا جایگاه نظام تعلیم و تربیت ارتقا یابد، افزود: من دست معلمان و مدیران را می‌بوسم. آنها راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند.

عضو دولت چهاردهم تصریح کرد: مسئولیت بسیار سنگین و سختی بر عهده ما است. اگر خواسته باشیم راه شهید رجایی و باهنر را ادامه دهیم قطعا باید با همان اندیشه، سیره، خلق و خو و دغدغه‌مندی به این مسیر فکر و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. در واقع راهی جز این نداریم.

وی با بیان این که من به عنوان یک معلم از هیچ کوششی برای رفع دغدغه‌های معلمان و مدیران دریغ نخواهم کرد، گفت: سعی می‌کنم تا جایی که بتوانم فضای تعلیم و تربیت صحیح را مهیا و طوری برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت را تنظیم کنم که ارزش‌های فرهنگی و قرآنی بر فضای تعلیم و تربیت مدارس حاکم شود.

کاظمی ادامه داد: تمام همت خودم را به کار خواهم گرفت تا فرهنگ نماز، قران، انفاق، ایثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نظام تعلیم و تربیت ساری و جاری شود. همچنین تمام تلاشم را خواهم کرد تا به حرکت توسعه کشور با افسران پیشرفت کشور یعنی معلمان برای دستیابی به قله‌های پیشرفت، شتاب بیشتری دهم.

وی افزود: البته پیمودن این راه سخت و سنگین، میسر نخواهد بود مگر با تفضل خداوند منان، عنایت معصومین(ع)، دستگیری و تفضل و توسل به شهدای عزیز به ویژه سرآمدان نظام تعلیم و تربیت شهیدان رجایی و باهنر و البته تلاش فکورانه، مدبرانه، مجاهدانه و خالصانه و استفاده از خرد همه صاحب نظران و بزرگان نظام تعلیم و تربیت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین