کد خبر: ۹۳۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

عراقچی: سیاست خارجی باید برای اقتصاد کشور راهگشا باشد

وزیر امور خارجه ایران در مراسم تودیع و معارفه خود با بیان اینکه مهمترین کار ما بخش دیپلماسی اقتصادی است، افزود: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک باشد.
عراقچی: سیاست خارجی باید برای اقتصاد کشور راهگشا باشد
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته مراسم تودیع و معارفه وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران با حضور مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، عباس عراقچی و علی باقری، سرپرست سابق وزارت امور خارجه برگزار شد.

عراقچی در این مراسم با اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری گفت: امروز خدمت مقام معظم رهبری که بودیم ایشان خیلی برای استفاده از فرصت‌ها تاکید کردند و من این نکته را عرض کردم که بگویم فرصت کوتاه است. البته به تعبیر ایشان در فرصت کوتاه هم کار‌های بزرگ می‌شود انجام داد.

وی افزود: ما در زمان سختی بر وزارت امور خارجه وارد شدیم. شرایط کشور هم شرایط پر از فرصت‌ها و هم پر از تهدید‌ها است و هنر ما در این باید باشد که از فرصت‌هایی که وجود دارد، استفاده کنیم. ظرفیت‌های این کشور بسیار زیاد است. همچنین تهدید دشمنان هم زیاد است. باید بتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و این نیاز دارد که تمام همت و تلاش خودمان را در جهت منافع کشور به کار بگیریم.

وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه من نیامده‌ام به وزارت امور خارجه که وزارت کنم بلکه آمده‌ام که کار کنم، اظهار داشت: مطمئنم که همکاران خوبی هم دارم و انشالله در دست هم در جهت ماموریت‌هایی که به ما سپرده شده حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: همانطور که در مجلس عرض کردم، سه ماموریت برای وزارت امور خارجه قائلم. تامین منافع ملی، تحکیم امنیت ملی و افزایش عزت ملی که هر کدام از این سه ماموریت کلی کار و برنامه دارد که باید در جهت تامین منافع ملی انجام دهیم.

عراقچی با بیان اینکه مهمترین کار ما بخش دیپلماسی اقتصادی است، افزود: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک کار باشد، راهگشا باشد، فرصت ایجاد کند و باید موانع را از سر راه بردارد و ما این را یک تکلیف برای خودمان می‌دانیم که موانع اقتصاد کشور را از سر راه برداریم، فضا‌های جدید ایجاد کنیم، گشایش ایجاد کنیم که بخش‌های اقتصادی کشور چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی بتوانند حرکت بکنند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در حوزه امنیت ملی وزارت امور خارجه وظیفه سنگینی دارد. در حفظ بازدارندگی کشور، جلوگیری از اجماع سازی علیه کشور و به کارگیری دیپلماسی برای رفع تهدید‌های خارجی و در بحث عزت ملی و منزلت بین‌المللی ما وظیفه سنگینی داریم که برای سربلندی ایران و ایرانی حرکت کنیم. امیدوار هستم که خداوند به ما در این مسیر توفیق بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین