کد خبر: ۹۳۲۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹

چهاردهمین جدال استقلال - پرسپولیس در مهر ماه

استقلال و پرسپولیس در چهارمین روز فصل پاییز به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا دوباره هیجان در فوتبال باشگاهی به اوج خود برسد.
چهاردهمین جدال استقلال - پرسپولیس در مهر ماه
آفتاب‌‌نیوز :

استقلال و پرسپولیس طبق اعلام سازمان لیگ باید روز چهارم مهر ماه امسال دیدار رفت خود در لیگ بیست و چهارم را برگزار کنند. مسابقه‌ای که قطعاً حواشی بسیاری دارد، اما امیدواریم متن کار هم زیبا از آب در بیاید.

چهاردهمین مسابقه

استقلال و پرسپولیس در تاریخ رویارویی‌های خود تاکنون ۱۳ مرتبه در مهر ماه مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند و مسابقه آتی، چهاردهمین تقابل قطب‌های سنتی فوتبال کشورمان تلقی می‌شود. آخرین بار در اواخر اسفند پارسال شاهد برگزاری دربی پایتخت بودیم و حالا استقلال و پرسپولیس پس از ۶ ماه دوباره هیاهوی فوتبال در عرصه باشگاهی را با تقابل جواد نکونام و خوان کارلوس گاریدو به اوج می‌رسانند.

پیروزی‌های استقلال، دو برابر پرسپولیس

در دربی‌های برگزار شده در مهر ماه، سهم پیروزی‌های استقلال دو برابر پرسپولیس بوده است. آبی پوشان تاکنون ۴ مرتبه در نخستین ماه فصل خزان موفق به شکست حریف سنتی خود شده‌اند، اما پرسپولیس دوبار چنین کاری را انجام داده است. این دو تیم هفت مرتبه نیز در مهر با یکدیگر مساوی کرده‌اند.

اولین پیروزی

تاج (استقلال) در سوم مهر ۱۳۴۹ با نتیجه ۳ بر ۲ توانست پرسپولیس را شکست بدهد و آن پیروزی در واقع نخستین برتری آبی‌ها مقابل سرخپوشان در مهر ماه و به طور کلی فصل پاییز محسوب می‌شود. مسابقه‌ای که در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) برگزار شد.

شکستن طلسم ۷ ساله

پرسپولیس نیز سابقه یک پیروزی مهم در مهرماه برابر استقلال دارد. دیداری که ۲۷ مهر سال ۱۳۷۵ برگزار شد و پرسپولیسی‌ها به لطف پیروزی یک بر صفر در آن مسابقه توانستند طلسم ۷ سال شکست ندادن استقلال را بشکنند.

کدام ورزشگاه؟

به جرات می‌توان گفت تنها نقطه منفی دربی چهارم مهر، مشخص نشدن ورزشگاه محل برگزاری آن است. در حالی که کمتر از یک ماه به برگزاری این مسابقه باقیمانده است، هواداران دو تیم هنوز نمی‌دانند بازی در کدام استادیوم و حتی در کدام شهر برگزار خواهد شد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین