کد خبر: ۹۳۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

در ماجرای مهرداد محمدی هم نکونام مقصر است، هم مدیران استقلال

رضا حسن زاده پیشکسوت استقلال گفت: استقلال در دو بازی ابتدایی خود ۴ امتیاز کسب کرده و به اعتقاد من باید در مقابل تیم جوان ملوان با پیروزی از میدان خارج می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد.
در ماجرای مهرداد محمدی هم نکونام مقصر است، هم مدیران استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

رضا حسن‌زاده مدافعی که سابقه قهرمانی با استقلال در جام باشگاه‌های آسیا والبته فتح بازی‌های آسیایی همراه با تیم ملی را دارد، از آمار گل‌های خورده استقلال طی دو هفته آغازین فصل جدید اصلاً راضی نیست. پیرامون اتفاقات مربوط به متن و حاشیه استقلال با حسن زاده به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

 دو بازی آغاز فصل استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همان طور که ما به دنبال کسب امتیازات کامل بازی‌ها در چهار، پنج بازی ابتدای فصل به دلیل ناهماهنگی و ناآمادگی دیگر تیم‌ها هستیم، این اتفاق شکل معکوس نیز دارد و بقیه تیم‌ها هم به همین دلیل مقابل استقلال صف‌آرایی می‌کنند. استقلال در دو بازی ابتدایی خود ۴ امتیاز کسب کرده و به اعتقاد من باید در مقابل تیم جوان ملوان با پیروزی از میدان خارج می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد. جا دارد آرمین سهرابیان دفعات چند بار فیلم صحنه گل اول ملوان را بازبینی کند. در صحنه منجر به گل ملوان نیز بازیکنان استقلال در شرایط ۷ مقابل ۴ بودند و متاسفانه تمامی نفرات استقلال بدون آگاهی محیطی تنها تماشاگر و منتظر اقدام دیگر بازیکنان بودند. این‌ها ایراداتی است که در یکی، دو بازی گذشته استقلال به چشم می‌آمد. دو بازی و سه گل خورده آمار خوبی برای استقلال نیست. چرا باید اینگونه باشد؟

با این شرایط راهکار شما چیست؟

مشخصا باید در تمرینات باید به دنبال رفع این مشکلات بود. به اعتقاد من در کنار کار دفاع گروهی، کادرفنی باید روی کار انفرادی بازیکنان نیز تمرکز لازم را به خرج دهند. وقتی در بازی با ملوان چنین اشتباهاتی رخ می‌دهد یعنی این امکان وجود دارد در صورت برطرف نکردن ضعف‌های فنی، این اتفاق در آینده نیز رخ دهد. البته باید بگویم به نظرم جواد نکونام هنوز ۱۱ بازیکن اصلی خود را انتخاب نکرده و این یکی از معضلاتی است که کادرفنی استقلال با آن درگیر است. در چنین شرایطی با جابجایی بازیکنان طبیعی است که ناهماهنگی بیشتری به چشم می‌آید. نکونام در صورت تمایل به بازی مالکانه باید تمرینات خود را با استفاده از هافبک‌های توانمندی که قدرت حفظ توپ و توانایی برداشتن یک به یک و دو به یک‌ها در کنار و ارسال پاس‌های عمقی پشت سر مدافعان داشته باشند را دنبال کند. در این صورت از بازی سوم می‌توانند بازی بهتری از خود به نمایش بگذارند. امیدوارم این گونه هم شود.

بحث مهرداد محمدی به یکی از حواشی این روز‌های باشگاه تبدیل شده است. نظرتان در این خصوص چیست؟

من تعجب می‌کنم چرا باید نام او از لیست استقلال خارج شود؟ آیا این اتفاق به خاطر اشتباهی که او مرتکب شد و حکم محرومیت ۶ جلسه‌ای صورت گرفته است؟ خب اگر دلیلش این باشد، من هم در جوانی مرتکب این اشتباهات شده ام. به خاطر دارم در دیدار با استقلال انزلی با دروازه‌بان آن‌ها که اگر اشتباه نکنم آقای "مقصود چندل" بود، درگیر شدم و ماجرا‌هایی را رقم زدیم. البته در این گونه مواقع بازیکنان باید صبوری به خرج داده و خویشتن‌دار باشند، اما گاهی فدراسیون هم در حق این بازیکنان با صدور احکام سنگین اجحاف می‌کند و سیاست یک بام و دو هوا را دنبال می‌کند. واقعاً نمی‌دانم چرا باید نام مهرداد محمدی از لیست استقلال خارج شود؟ در این حرکت که سوی مدیریت باشگاه صورت گرفت، جواد نکونام هم مقصر است. چطور می‌شود بازیکنی را هم بخواهی و هم نام او را از لیست خارج کنی؟ امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که هرچه زودتر شاهد حضور مهرداد محمدی در میادین با پیراهن استقلال باشیم. واقعا دلم برای این بچه می‌سوزد. در چنین شرایطی دو حالت بیشتر وجود ندارد. یا شما این بازیکن را می‌خواهید یا نمی‌خواهید و به او اعلام می‌کنید تا تکلیف خود را بداند نه آن که با شروع بازی‌ها نام او را از لیست خارج کنید. البته ناگفته نباشد در این میان تنها سرمربی تیم است که می‌تواند تشخیص دهد این بازیکن باشد یا آنکه از لیست خارج شود. باشگاه و نکونام باید در این مورد شفاف سازی کنند.

دیدار با استقلال خوزستان را طور می‌بینید؟

 تیمی که ادعای قهرمانی دارد باید تمامی مسابقات فصل را جدی بگیرد و هیچ حریفی را دستکم نگیرند که در این صورت قطعاً با مشکلات جبران ناپذیری همراه خواهد شد. بدون شک تمامی تیم‌ها مقابل استقلال با انگیزه و تلاش مضاعفی صف آرایی خواهند کرد و این اتفاق کار را برای آبی پوشان سخت خواهد کرد. دعا می‌کنم بازی جذاب و تماشاگر پسندی را به همراه پیروزی استقلال تهران شاهد باشیم. اگرچه حریف هم برادر کوچکتر ما به حساب می‌آید، اما ما باید به دنبال کسب سه امتیاز این بازی خارج از خانه باشیم تا با امیدواری بیشتری دیگر رقابت‌های پیش رو را دنبال کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین