کد خبر: ۹۳۲۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

دسته چک‌های بی‌قرار در استان‌های صنعتی

بررسی‌ها نشان می‌دهد به طور متوسط میزان چک برگشتی در استان‌های صنعتی بیشتر از سایر استان‌ها است.
دسته چک‌های بی‌قرار در استان‌های صنعتی
آفتاب‌‌نیوز :

براساس آمار چک برگشتی چهار ماهه ابتدایی امسال، اگر پنج استانی که به طور متوسط بالاترین چک برگشتی دارند گروه اول و پنج استانی که به طور متوسط پایین‌ترین چک برگشتی دارند را گروه دوم در نظر بگیریم، میانگین سهم صنعت از اشتغال در گروه اول ۴۰.۲ درصد و در گروه دوم ۳۴.۷ درصد برآورد شده است.

بنابراین؛ با وجود اینکه میانگین سهم خدمات در هر دو گروه استان‌ها تقریبا برابر بوده، میانگین سهم صنعت از اشتغال در گروه اول بالاتر از گروه دوم است. در حالی‌که میانگین سهم کشاورزی از اشتغال در گروه اول پایین‌تر از گروه دوم به دست آمده است.

صنعت در پنج استانی که بیشترین آمار چک برگشتی را دارند، در مقایسه با پنج استان با کمترین چک برگشتی، نقش پر رنگ‌تری دارد. به عبارت دیگر، در استان‌هایی که بیشتر چک برگشت می‌خورد، سهم صنعت از اشتغال نسبتا بالاست.

براساس آمار‌های چک برگشتی از ابتدای سال جاری تا انتهای تیر امسال پنج استان تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و یزد به طور متوسط بیشترین چک‌های برگشتی در میان سایر استان‌ها را ثبت کرده‌اند. به طوری‌که در همین بازه زمانی در استان تهران، متوسط چک‌های برگشتی معادل ۲۳۸۹ فقره چک بود که بالاترین رقم در میان استان‌های کشور است.

پنج استان بوشهر، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام نیز به طور متوسط پایین‌ترین چک برگشتی را در بازه زمانی فروردین تا تیر سال جاری را به ثبت رسانده‌اند. استان ایلام نسبت به سایر استان‌های کشور متوسط چک برگشتی پایین‌تری داشت و متوسط تعداد چک برگشتی در این استان معادل ۸ فقره بود.

مقایسه متوسط میزان چک‌های برگشتی از ابتدای امسال تا انتهای تیر سال جاری با سهم بخش‌های اقتصادی از اشتغال در این استان‌ها در بهار سال جاری نشان از  نکات جالبی دارد.

در پنج استانی که به طور متوسط بالاترین چک برگشتی را از فروردین تا تیر سال جاری داشته‌اند، به صورت میانگین سهم خدمات از اشتغال ۴۹.۱ درصد، سهم صنعت از اشتغال ۴۰.۲ درصد و سهم کشاورزی از اشتغال ۱۰.۵ درصد بود. همچنین در پنج استانی که به طور متوسط پایین‌ترین چک برگشتی را در این مدت ثبت کرده‌اند، سهم خدمات از اشتغال ۴۹.۷ درصد، سهم صنعت از اشتغال ۳۴.۷ درصد و سهم کشاورزی از اشتغال ۱۵.۶ درصد در بهار سال جاری بود.

بر این اساس؛ می‌توان گفت استان‌هایی که به طور نسبی چک برگشتی بیشتری در مقایسه با استان‌های دیگر داشته‌اند، به صورت میانگین سهم صنعت از اشتغال بالاتر و سهم کشاورزی از اشتغال پایین‌تری دارند.

دسته چک‌های بی‌قرار در استان‌های صنعتی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین