کد خبر: ۹۳۲۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

اعمال همسان‌سازی حقوق کارکنان وزارت عتف و وزارت بهداشت

وزیر علوم سابق از کسب موافقت سازمان برنامه بودجه برای اعمال فوق‌العاده ویژه یا همسان‌سازی حقوق کارکنان وزارت عتف با هم‌صنفان مشابه در وزارت بهداشت خبردادکه باید در دوره وزیر جدید پیگیری شود.
اعمال همسان‌سازی حقوق کارکنان وزارت عتف و وزارت بهداشت
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم سابق در آیین تکریم و معارفه وزیر علوم دولت چهاردهم که صبح امروز با حضور رییس‌جمهور در وزارت علوم برگزار شد گفت: با توجه به تجربه علمی و عملی خویش در طی دهه گذشته در زمینه سیاست‌گذاری و راهبری علمی و انتقاداتی که به وزارت علوم می‌شد و می‌شود و همچنین با توجه به اسناد فرادستی نظام، اعم از قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، سند چشم‌انداز بیست ساله نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پنج اولویت را برای دوره مدیریت خویش تعیین کردم.

وی با اشاره به پنج اولویت وزیر علوم دردولت سیزدهم افزود: مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، آموزش پژوهش و برون‌داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد، فناورو نوآور پروری و تولید خدمت ثروت و سرمایه از دانش، پنج اولویتی بود که تمام توان خویش را به‌کار گرفتیم تا بستر‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و هوشمند لازم را برای تحقق اولویت‌های فوق مهیا کنیم.

وزیر علوم سابق افزود: در طی سه سال گذشته ۷۵ اقدام تحولی در سطح ستاد وزارت علوم انجام شد که به‌تفصیل در فصل اول کتاب راه نشان، که حاوی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مصوب مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیز مرکزی ارائه‌شده است و فایل مربوطه در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

زلفی گل افزود: در این‌جا صرفاً به عناوین برخی از اقدامات تحولی اشاره می‌کنم، طراحی نظام ارتقای بهره‌وری «ناب» در آموزش عالی، تأسیس معاون فناوری و نوآوری در وزارت علوم برای مدیریت شایسته پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در راستای زایش و رویش هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان.

وی ادامه داد: تأسیس صندوق عالی علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از فعالیت‌های جامع‌الاطراف خانواده آموزش عالی، طراحی و ایجاد نظام‌های سنجش و انگیزش جدید و مؤثر برای ارکان مختلف آموزش عالی، تأسیس سامانه‌های هوشمند و هم رسان جدید مانند نظام ایده‌ها و نیاز‌ها «نان»، جریان اقتصادی نوین «جان»، صنعت دارایی‌های فکری هدفمند ارزش مدار، «صدف‌ها» درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان «دانا»، فعالیت‌های فرهنگی «فر نما» و سایر سامانه‌های هوشمند.

وزیر علوم سابق افزود: تمهید مقدمات مسکن دانشگاهیان و خوابگاه‌های مجردی و متأهلی تلاش در جهت تأمین معیشت دانشگاهیان با تصویب قانون جهش علمی برمبنای عملکرد در مجلس شورای اسلامیبرخی از این طرح‌ها بود که اجرا شد.

وی افزود: همچنین کسب موافقت سازمان برنامه بودجه برای اعمال فوق‌العاده ویژه یا همسان‌سازی حقوق کارکنان وزارت عطف با هم‌صنفان مشابه در وزارت بهداشت که به‌دلیل تشکیل مجلس جدید و عدم معرفی دو نماینده در شورای حقوق و دستمزد، منتظر طرح موضوع در تصویب شورای حقوق و دستمزد است که ان‌شاءالله استاد سیمای آن را پیگیری خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین