کد خبر: ۹۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۴
عصر روز دوشنبه انجام شد؛

دیدار خالد مشعل با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس عصر روز دوشنبه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار موضوع فلسطین را مهمترین مسئله دنیا و جهان اسلام عنوان کرد و گفت: «ظلمی که امروز به مردم غزه می‌شود بسیار رنج‌آور است و مقابله و پایان دادن به آن وظیفه جهان اسلام است».

وی افزود: «اتحاد جهان اسلام در موضوع فلسطین می‌تواند مانع مهمی در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی باشد و کشورهای اسلامی باید تلاش کنند تا با شکستن محاصره غزه به رنج و درد مردم این منطقه پایان دهند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: «پیگیری و مجازات عاملان اصلی این جنایات ضد بشری بر ضد مردم فلسطین بر عهده سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری است و کوتاهی در این مورد می‌تواند اعتبار این سازمان‌ها را از بین ببرد».

هاشمی رفسنجانی زنده بودن حرکت‌ جهادی در دل مردم فلسطین را مایه خشنودی عنوان کرد و گفت: «حفظ روحیه جهادی و صبر در مقابل سختی‌ها و ناملایمات دو عنصر مهم در پایداری و پیروزی مردم فلسطین است که اکنون به وضوح در این مردم مشاهده می‌شود».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: «یکپارچگی و وحدت مردم فلسطین و گروه‌های سیاسی آن و دوری از هرگونه اختلاف، قدرت مبارزه برای احقاق حق مردم فلسطین را افزایش می‌دهد و همه نیروهای حاضر در عرصه مبارزه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند».

خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با اشاره به آلام و مشکلات مردم غزه در اثر محاصره تاکید کرد: «جهان اسلام باید برای شکستن این محاصره اقدام لازم را انجام دهد».

وی افزود: «ایفای نقش کشورهای اسلامی در زمان فعلی عاملی مهم در به شکست کشاندن طرح‌های رژیم غاصب صهیونیستی است».

رییس دفتر سیاسی حماس از کمک‌های معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین به‌ویژه غزه تشکر و اظهار قدردانی کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین