کد خبر: ۹۳۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
هم‌افزایی همه جناح‌های سیاسی برای تحقق مطالبات مردم ضروری است

جزئیات دیدار عارف با همتایان پیشین + عکس

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از نظرات و تجربیات دولتمردان سابق برای پیشبرد امور کشور گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور هم افزایی تمام جناح‌های سیاسی ضروری است تا برای تحقق مطالبات به حق مردم گام‌های بلندتری برداشته شود.
جزئیات دیدار عارف با همتایان پیشین + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف به مناسبت هفته دولت و در راستای تکریم جایگاه و قدردانی از زحمات معاونین اول پیشین روسای جمهوری اسلامی ایران، به دیدار همتایان پیشین خود رفت و ضمن گفتگو در فضایی صمیمی بر آمادگی دولت «وفاق ملی» در بهره گیری از تجربیات و نظرات کارشناسانه آن‌ها در اداره بهتر امور کشور تاکید کرد.

به گزارش دفتر معاون اول رئیس جمهور، عارف در دیدار با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در دولت سیزدهم و سرپرست سابق ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و آرزوی علو درجات برای تمامی شهدای دولت و راه خدمت، از زحمات و تلاش‌های دکتر مخبر در طول چهارسال گذشته بویژه در دوران سرپرستی ریاست جمهوری قدردانی کرد.

وی تصریح کرد که مردم خدمت خالصانه شهید رئیسی و شهادت ایشان در این مسیر را فراموش نخواهند کرد و شما نیز پس از شهادت ایشان تا زمان برگزاری انتخابات و همچنین آغاز به کار دولت جدید خالصانه و متواضعانه در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کمک به اداره کشور بودید تا خللی در روند پیشبرد اهداف و امور کشور و نظام بوجود نیاید.

جزئیات دیدار عارف با همتایان پیشین + عکس

مخبر نیز در این دیدار با تبریک به انتخاب عارف به عنوان معاون اول رئیس جمهور، وی را مدیری با تجربه و مطلع از امور کشور دانست و با استقبال از رویکرد وفاق ملی دولت چهاردهم برای کمک و همراهی با اهداف دولت دکتر پزشکیان بویژه در اجرای برنامه هفتم توسعه اعلام آمادگی کرد و گفت حضور مدیری با تجربه همانند دکتر عارف در دولت چهاردهم در حل مشکلات کشور بسیار راهگشا است.

جزئیات دیدار عارف با همتایان پیشین + عکس

عارف قصد همچنین در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ضمن مرور خاطرات همکاری‌های برادارنه و صمیمانه خود در دولت‌های گذشته بر بهره گیری از تجربیات و تربیت نسل جدید مدیریتی در کشور تاکید کردند.

عارف در این دیدار با قدردانی از زحمات جهانگیری در دوران انتخابات ریاست جمهوری و حمایت‌ها و کمک‌های بدون چشمداشت و خالصانه وی از دکتر پزشکیان، بر ضرورت بهره گیری از نظرات کارشناسی و اشراف اطلاعاتی دکتر جهانگیری از بخش‌های مختلف جامعه و کشور از وی خواست تا دولت چهاردهم را از راهکارها، پیشنهادات و نظرات دقیق خود بهرمند سازد تا با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و ضرورت هم افزایی تمام جناح‌های سیاسی، برای تحقق مطالبات به حق مردم گام‌های بلندتری برداشته شود.

جهانگیری نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخاب عارف در سمت معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که همه جریان‌های سیاسی کشور باید برای موفقیت دولت بدون نگاه سهم خواهانه تمام تلاش و مساعی خود را به کار گیرند.

جزئیات دیدار عارف با همتایان پیشین + عکس

در ادامه عارف با محمدرضا رحیمی پنجمین معاون اول رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد که معاون اول رئیس جمهور به سوابق مدیریتی وی در قوه مجریه، قضاییه و مقننه اشاره و خاطرنشان کرد که دولت چهاردهم بدنبال هم افزایی و بهره گیری از نظرات تخصصی ارکان کشور است که در این مسیر قطعا از دیدگاه‌های کارشناسی معاونین اول پیشین روسای جمهوری بهره گیری خواهد کرد.

رحیمی نیز در این دیدار با تبریک پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، حضور عارف با تجربه بلند مدیریتی در سمت معاون اولی رئیس جمهور در دولت هشتم و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور را نقطه امیدی برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی کشور و مردم عنوان کرد و خطاب به دکتر عارف گفت: شما با این اقدام پسندیده خود به ما درس انسانیت دادید.

در ادامه معاون اول رئیس جمهور در منزل مرحوم پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم حضور یافت و با خانواده آن مرحوم در فضایی صمیمی دیدار کرد و با اشاره به اینکه مرحوم داوودی انسان و مدیری متعهد، مخلص و دلسوز برای نظام و مردم بود، خاطرات خود با آن مرحوم را بویژه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مرور و از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی را برای وی مسالت کرد.

خانواده داوودی با قدردانی از حضور معاون اول رئیس جمهور در منزل آنان، این اقدام را نشانگر آن دانستند که خدمات و تلاش‌های مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران با فوت یا شهادت آنان فراموش نخواهد شد و با تبریک پیروزی دولت چهاردهم، از خداوند سربلندی و موفقیت دولت چهاردهم در خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان را آرزو کردند.

جزئیات دیدار عارف با همتایان پیشین + عکس

دیدار با خانواده مرحوم حسن حبیبی پایان بخش دیدار‌های عارف بود که معاون اول رئیس جمهور در گفتگو با خانم رهیده همسر مرحوم حبیبی با تجلیل از شخصیت بزرگ، دانشمند، متین، متعهد، خدوم و بسیار دوست داشتنی مرحوم حبیبی به بازگویی خاطرات چندین ساله و همکاری با وی در دولت‌های مختلف پرداخت و با تاکید براینکه در دوران معاون اول رئیس جمهوری در دولت هشتم همواره از راه، مسیر و نظرات راهگشای وی در طول خدمت بهره می‌بردم، تصریح کرد که تاریخ جمهوری اسلامی ایران مفتخر است مدیرانی شایسته و برازنده همانند وی را به خود دیده است که هیچگاه شخصیت وی از یاد و خاطره دولتمردان و مردم کشور پاک نخواهد شد.

عارف همچنین بر لزوم تکریم و حفظ حرمت خانواده مرحوم حبیبی بویژه همسر مردمی و خیر ایشان تاکید کرد.

خانم رهیده نیز با تشکر از حضور و دیدار دکتر عارف، این سنت و اقدام حسنه را درسی بزرگ برای تمام سیاستمدران و دولتمردان دانست که تلاش‌ها و خدمات مدیران سابق و اسبق را ارج نهاده و با همکاری و یاری از نظرات دلسوزانه آنان، مسیر خدمت و پیروزی اهداف کشور را ادامه دهند.

وی خطاب به عارف گفت: همسرم از شما همیشه به عنوان انسانی نجیب و کاردان یاد می‌کردند.

خانم رهیده همچنین با اعلام خبر راه اندازی موزه مربوط به مرحوم حبیبی از معاون اول رئیس جمهور برای بازدید از این موزه دعوت کرد.

جزئیات دیدار عارف با همتایان پیشین + عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین