کد خبر: ۹۳۲۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸

پشتیبانی ایلان ماسک از ترامپ در ایکس

برچسب زدن گزارش رسانه ای درباره کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در پلتفرم ایکس سوالاتی درباره پشتیبانی ماسک از نامزد حزب جمهوریخواه ایجاد کرده است.
پشتیبانی ایلان ماسک از ترامپ در ایکس
آفتاب‌‌نیوز :

 پلتفرم ایکس کاربران را از مشاهده لینکی به یک گزارش نشریه «ان پی آر» درباره بازدید اخیر دونالد ترامپ از گورستان ملی آرلینگتون منع کرده است. همین امر سوالاتی درباره آنکه ایلان ماسک، مالک ایکس از رئیس جمهور سابق آمریکا پشتیبانی می‌کند یا خیر به وجود آورده است.

به گزارش انگجت، استفان فاولر خبرنگار نشریه ان پی آر لینکی به گزارشی را در ایکس پست کرد که در آن به نقل از یک مقام ارتش آمریکا نوشته شده بود یک کارمند گورستان ملی آرلینگتون در رویدادی با حضور ترامپ و اعضای ستاد انتخاباتی‌اش در اوایل این هفته به طور ناگهانی برکنار شد.

این رسانه قبلاً از بروز درگیری فیزیکی با کارمندان کمپین ترامپ درباره قوانین فدرال منع فعالیت‌های مبارزاتی در گورستان خبر داده بود.

برخی از کاربران ایکس که سعی کردند روی لینکی به گزارش کلیک کنند، با یک پیام هشدار مواجه شدند که در آن نوشته شده بود: این لینک احتمالاً ایمن نیست. در ادامه اعلام شده بود محتوای لینک مذکور ممکن است مخرب، خشونت آمیز، هرزنامه باشد یا ناقض قوانین پلتفرم باشد. اما در آن توضیحی درباره دلیل برچسب زدن محتوا ارائه نشده بود.

فاولر رشته توییتی در ایکس منتشر کرد که هر توییت آن حاوی لینکی به گزارش وی بود. هشدار مذکور فقط برای ۲ پیام نخست این رشته ظاهر شد.

بسیار غیرمعمول است که چنین هشداری قبل از پیوند به یک وب سایت اصلی ظاهر شود. به نظر نمی‌رسد سایر پیوندها به NPR و همچنین سایر پوشش‌های سفر ترامپ به آرلینگتون چنین برچسبی داشته باشند.

سخنگوی ایکس در بیانیه‌ای به خبرنگار ان پی آر مدعی شد این هشدار به اشتباه ظاهر و بعداً اصلاح شده است. این شرکت توضیحات بیشتری در این باره نداد.

ایلان ماسک یکی از حامیان دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است و اخیراً یک گفتگوی طولانی با وی در پلتفرم ایکس برگزار کرد. از سوی دیگر مدیر ارشد اجرایی ایکس قبلاً با ان پی آر جدالی آشکار داشته است وچند ماه در سال گذشته میلادی، برچسب «رسانه دولتی» را به حساب‌های کاربری آن افزوده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین