کد خبر: ۹۳۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۱ درصد کاهش به ۲۰۵۳ دلار و ۳۹ سنت رسید.
قیمت طلا کاهش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت طلا یک درصد در روز جمعه کاهش یافت. اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد نرخ تورم در این کشور مطابق انتظار بوده که ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری را افزایش داد. اما احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت طلا را طی یک ماه گذشته افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۱ درصد کاهش به ۲۰۵۳ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۱.۲۸ درصدی به ۲۵۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا ۲ درصد در ماه جاری میلادی افزایش داشته و در بیستم ماه اوت به اوج ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور ۰.۲ در ماه گذشته افزایش داشته که مطابق با پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بوده است.

این اطلاعات نشان داد تورم دیگر نگرانی اصلی فدرال رزرو نیست و تمرکز آن‌ها به نرخ بیکاری تغییر یافته است که می‌تواند تعیین‌کننده میزان کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر باشد.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی در آمریکا هستند که قرار است هفته آینده منتشر شود و مشخص کند کاهش نرخ بهره برابر با ۵۰ واحد خواهد بود یا ۲۵ واحد.

تاجران ۶۹ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه آینده میلادی ۲۵ واحد کاهش یابد و ۳۱ درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با ۵۰ واحد باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۲.۸۲ درصد کاهش به ۲۹ دلار و ۱۴ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۱.۳۰ درصدی ۹۲۹ دلار و ۷۹ سنت معامله می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین