کد خبر: ۹۳۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۸

توکلی: سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها را نمی‌توان به لایحه دولت افزود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی اختلاف نظر اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی درباره چگونگی رفع ابهام شورای نگهبان به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، برخی اعضای این کمیسیون بر این باورند که در این مقطع می‌توان سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها را به لایحه دولت اضافه کرد. 

اما احمد توکلی نماینده تهران در گفت‌وگو با ایلنا این تصور را رد کرد و گفت: «در این مرحله تنها می‌توان به رفع ایراد شورای نگهبان از لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت».
 
به گفته وی از آنجا که موضوع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه ارجاعی به شورای نگهبان نبوده است، کمیسیون ویژه نمی‌تواند این مساله را به لایحه دولت بیافزاید. 

توکلی با تاکید بر اینکه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به هر شکلی که نهایتاً در مجلس به تصویب برسد به دولت ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: «چنانچه در این روند سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به تصویب نرسد و دولت همچنان به خواسته خود اصرار داشته باشد، می‌تواند با طرحی دو فوریتی درخواست تشکیل این سازمان را به مجلس بفرستد و یا اینکه در قالب لایحه برنامه پنجم و یا بودجه 89 آن را به مجلس ارائه دهد».
 
به گفته جمشید انصاری، توکلی نیز از جمله مخالفان جایگزینی ماده الحاقی کارگروه مشترک دولت و مجلس به جای ماده 15 لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در جلسه عصر روز چهارشنبه کمیسیون ویژه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین