کد خبر: ۹۳۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

در سرقت از بانک در مشهد چه گذشت؟

جانشین فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی ضمن اعلام دستگیری متهم به سرقت از بانکی در مشهد، به تشریح جزئیاتی در زمینه این سرقت مشهد پرداخت.
در سرقت از بانک در مشهد چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمد نگهبان امروز ۱۰ شهریور ماه، با حاضر شدن در محل وقوع سرقت در بانک سپه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ساعت ۱۲:۲۰ روز پنج‌شنبه ۷ شهریور، موتور سیکلتی مقابل بانک سپه خیابان شهید مطهری متوقف و فرد سارق با ماسک و کلاه وارد شعبه می‌شود و در حالی که اسلحه‌ای ساختگی در دست راست و کیفی در دست چپ داشته به سمت اولین متصدی بانک رفته و درخواست پر کردن کیف از پول را می‌کند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به عدم مشکل و تلفات جانی و مصدومیت در این سرقت ادامه داد: کارمند بانک طی پروتکل‌های دستوری این کار را انجام می‌دهد و با توجه به خلوت بودن و عدم حضور مشتری در بانک این فرآیند بسیار کوتاه و در حد ۳ تا ۴ دقیقه به طول می‌انجامد.

جانشین فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: پس از سرقت در این شعبه، به سرعت مجموعه پلیس آگاهی مشهد مقدس با دستور سردار تقوی، فرمانده نیروی انتظامی استان در آمادگی صد در صد قرار گرفتند و با اشراف اطلاعاتی و میدانی که در بین نیرو‌ها ایجاد شد، بدون هیچ درنگی عملیات اجرا و در ساعات اولیه پس از سرقت، متهم شناسایی شد و در دست تعقیب نیرو‌ها قرار گرفت.

نگهبان عنوان کرد: متهم پس از اینکه متوجه شد در تعقیب پلیس آگاهی قرار دارد، در چند نوبت مخفیگاه خود را تغییر داد، اما در نهایت پلیس با اشراف میدانی و تسلط اطلاعاتی، سارق را در محل و زمانی که فکر نمی‌کرد در حالی دستگیر کرد که تمام ۵۱ میلیون تومانی که از بانک به سرقت برده بود، موتور سیکلت، ماسک و کلاهی که استفاده کرده بود، ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: در همان لحظات اول پس از سرقت قولی به مردم مشهد و مجموعه بانک سپه برای پیدا کردن موتور، سارق، پول و اسلحه دادیم که با گذشت ۲۴ ساعت این قول اجرایی شد و البته اسلحه‌ای برای این سرقت استفاده نشده بلکه شیء در دست سارق ساختگی بوده است. در طول این ۲۴ ساعت مسئولین این شعبه از بانک سپه نهایت همکاری را با نیروی انتظامی داشتند.

جانشین فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه سرقت‌های این چنینی بار روانی منفی در جامعه ایجاد می‌کند، از تمامی مسئولان شعب مختلف بانکی، درخواست مستقر کردن نگهبان در تمام ساعات و روز‌های اداری را داریم و قطعا وجود نگهبان در شعب بانکی بازدارنده از حضور سارقین خواهد بود.

نگهبان افزود: الحمدالله در ۱۰ سال اخیر که مجموعه تمامی بانک‌های سطح استان نگهبان مسلح داشتند، هیچ سرقت بانکی رخ نداده و حدود یک ماه گذشته در این شعبه با مجموعه نگهبان بانک قطع ارتباط شده بوده است که در اعترافات سارق نیز اطمینان از عدم حضور نگهبان در این شعبه بیان شده است.

وی بیان کرد: با حداقل هزینه برای حضور نگهبان مسلح در شعبه، این اتفاق حاصل نمی‌شد و از امروز در تمامی شعب بانک در سطح استان نگهبان مسلح داریم و امنیت در شهر برقرار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین