کد خبر: ۹۳۲۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷

عضو ناتو، روسیه را درباره انفجار تاسیسات نظامی آلمان متهم کرد

وزیر دفاع استونی روسیه را به اقدامات خرابکارانه و «حملات ترکیبی» علیه کشورهای عضو ناتو متهم کرد.
عضو ناتو، روسیه را درباره انفجار تاسیسات نظامی آلمان متهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«هانو پوکور»، وزیر دفاع استونی نیروی ویژه ارتش روسیه به نقش داشتن در انفجار انباری وابسته به شرکت دفاعی «دیل» در آلمان متهم کرد و گفت: «نظریه دخالت روسیه در انفجار‌های یک تاسیسات تولید نظامی در آلمان را بسیار محتمل است.»

او در کنفرانس «گلوبسک» که روز شنبه برگزار شد، با اشاره به انفجار روز گذشته انبار تسلیحاتی دیل در آلمان گفت: «آلمانی‌ها درحال تحقیق درباره علت انفجار انبار دفاعی دیل هستند. در صورت تایید شدن مسئولیت نیرو‌های ویژه ارتش روسیه در این انفجار، خیلی شوکه نخواهم شد، زیرا آن‌ها همواره صنایع دفاعی ما را هدف قرار داده‌اند.»

کارخانه صنایع دفاعی دیل واقع در شهر ترویسدورف آلمان روز جمعه منفجر شد. در بهار ۲۰۲۴ نیز یکی دیگر از کارخانه‌های این شرکت دچار آتش‌سوزی گسترده شد و با وجود اشاره رفتن انگشت اتهام کشور‌های اروپایی به سوی روسیه، به‌عنوان عامل این آتش‌سوزی، تحقیقات برلین به چنین نتیجه‌ای ختم نشد.

وزیر دفاع استونی همچنین مدعی شد: «حملات ترکیبی روسیه به کشور‌های عضو ناتو خیلی قبل از شروع بحث جنگ ترکیبی توسط این ائتلاف آغاز شد.»

او گفت: «از سال ۲۰۰۷ استونی آماج حملات ترکیبی روسیه از جمله حملات سایبری قرار گرفته است. در ابتدا این حملات فقط حملات سایبری بود، اما به سمت حملات فیزیکی و سپس انفجار و خرابکاری‌های عامدانه پیش رفت.

پوکور بدون ارائه هرگونه شواهد و اسناد آشکاری به اظهارات خود علیه روسیه ادامه داد و گفت: «شواهد روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد این حملات توسط دولت روسیه سازماندهی شده است.»

او همچنین مدعی شد روسیه در حال آزمایش محدودیت‌هاست تا ببیند قبل از اجرای ماده پنج ناتو چقدر می‌تواند پیش برود.

در راستای ماده پنج ناتو، کشور‌های امضاکننده پیمان آتلانتیک شمالی توافق کرده‌اند حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو را به عنوان حمله به همه کشور‌های عضو برشمارند و به مقابله آن برخیزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین