کد خبر: ۹۳۳۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰

اولین مصاحبه تلویزیونی کامالا هریس پس از انتخاب به عنوان نامزد دموکرات‌ها

کامالا هریس در اولین مصاحبه تلویزیونی خود پس از انتخاب به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، متعهد شد که رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجرت از مرز جنوبی ایالات متحده اتخاذ کند و تأکید کرد که در ارسال تسلیحات به اسرائیل هیچ تردیدی نخواهد داشت.
اولین مصاحبه تلویزیونی کامالا هریس پس از انتخاب به عنوان نامزد دموکرات‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

کامالا هریس در اولین مصاحبه تلویزیونی خود پس از انتخاب به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، متعهد شد که رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجرت از مرز جنوبی ایالات متحده اتخاذ کند و تأکید کرد که در ارسال تسلیحات به اسرائیل هیچ تردیدی نخواهد داشت. هریس در این مصاحبه، که در فاصله کمی بیش از دو ماه تا روز انتخابات در ۵ نوامبر انجام شد، تلاش کرد تا نشان دهد که به مسائل مهم برای رای‌دهندگان مسلط است و آمریکایی‌ها را از مواضع سیاستی خود آگاه کند.

هریس اظهار داشت که فشار برای تصویب یک قانون جامع مرزی را افزایش خواهد داد که هدف آن محدود کردن مهاجرت به ایالات متحده است و متعهد شد که قوانین مربوط به گذرگاه‌های مرزی را به‌طور کامل اعمال کند. او همچنین حمایت قاطع جو بایدن از اسرائیل را مورد تأیید قرار داد و درخواست‌های برخی از اعضای حزب دموکرات مبنی بر اینکه واشنگتن باید به دلیل تلفات سنگین فلسطینی‌ها در غزه، در ارسال سلاح به اسرائیل تجدیدنظر کند، رد کرد. هریس گفت که از یک اسرائیل قوی حمایت می‌کند، اما تاکید کرد: «ما باید به توافقی دست پیدا کنیم» تا در درگیری غزه آتش‌بس حاصل شود.

در پاسخ به این سوال که آیا از ارسال تسلیحات به اسرائیل خودداری خواهد کرد، هریس پاسخ داد: «نه، ما باید به یک معامله (آتش‌بس و گروگان) دست یابیم.» عباس علویه، یکی از بنیانگذاران جنبش ملی عدم تعهد که به سیاست‌های بایدن اعتراض کرده است، از پاسخ هریس به پرسش درباره غزه ابراز ناامیدی کرد و گفت: «اگر معاون رئیس جمهور به آتش‌بس علاقه‌مند است، باید از توقف ارسال آتش حمایت کند.»

هریس به همراه معاون انتخاباتی خود، تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا، همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، مایل است یک جمهوری‌خواه را به کابینه خود اضافه کند. این گفته هریس برای جمهوری‌خواهان مخالف دونالد ترامپ اهمیت دارد، چرا که شماری از جمهوری‌خواهانی که در برابر ترامپ در حزب خود ایستاده‌اند، هفته گذشته در کنگره ملی حزب دموکرات سخنرانی کردند. کامالا هریس در این مصاحبه، سخنان دونالد ترامپ در مورد هویت نژادی خود را «همان بازی قدیمی خسته‌کننده» نامید و آن را شایسته پرداختن ندانست. او رقابت امسال را به عنوان «راهی جدید رو به جلو» برای مردم آمریکا توصیف کرد و یادآور شد که زمانی که او و رئیس‌جمهور بایدن وارد کاخ سفید شدند، اقتصاد در حال فروپاشی بود و صد‌ها نفر هر روز به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دادند، که به گفته او «نتیجه مدیریت ترامپ در مورد بحران همه‌گیری» بود.

کامالا هریس همچنین تاکید کرد که در نخستین روز پس از دستیابی به قدرت، برنامه‌ای برای کمک‌رسانی به طبقه متوسط آغاز خواهد کرد. به گفته او، «حمایت و تقویت طبقه متوسط» از طریق کاهش مالیات خانواده‌های دارای فرزند خردسال، کاهش قیمت کالا‌های اساسی و فراهم کردن دسترسی همگانی به مسکن ارزان، در صدر اولویت‌های کاری او قرار خواهد داشت. جمهوری‌خواهان به این گفته‌ها واکنش نشان داده و تاکید کردند که هریس خود بخشی از تیم رهبری جو بایدن بوده و اکنون سعی دارد از عواقب تصمیمات این دوره دوری کند و وعده بهبود وضعیت مادی مردم آمریکا را می‌دهد.

دونالد ترامپ نیز در این هفته، طی کارزار انتخاباتی خود در چند ایالت و همچنین در گفتگو با برنامه دکتر فیل، هریس را دوباره «کمونیست» نامید و مصاحبه او و تیم والز با سی‌ان‌ان را در یک کلمه «کسالت‌آور» توصیف کرد. او و حامیانش در هفته‌های اخیر اصرار داشتند که هریس از شرکت در مصاحبه‌های تلویزیونی هراس دارد.

افزایش محبوبیت در نظرسنجی‌هااز زمانی که کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری معرفی شد، او در نظرسنجی‌ها رشد کرده، صد‌ها میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرده و یک سری سخنرانی‌های انتخاباتی قوی داشته است. بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شد و نشان داد که معاون رئیس‌جمهور شور و شوق جدیدی را در میان رای‌دهندگان برانگیخته است، هریس با ۴۵ درصد به ۴۱ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

هریس از عملکرد خود و بایدن در مقابله با تورم دفاع کرد و اظهار داشت که آن‌ها وارث اقتصادی ویران شده از بیماری همه‌گیر هستند که به گفته او ترامپ آن را سوء مدیریت کرده است. او افزود که کار زیادی برای کاهش قیمت‌ها انجام شده، اما «قیمت‌ها هنوز خیلی بالاست.» از زمان کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ تا ماه گذشته که به عنوان گزینه دموکرات‌ها برای رویارویی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه، جای بایدن را گرفت، هریس در برخی مسائل به سمت جناح میانه حرکت کرده است. او موضع خود را در مورد مهاجرت در امتداد مرز جنوبی ایالات متحده با مکزیک سخت‌تر کرده و همچنین دیگر خواهان ممنوعیت «فرکینگ» نیست؛ روشی برای تولید انرژی که بسیاری در ایالت پنسیلوانیا، یکی از معدود ایالت‌های نوسانی که می‌تواند نتیجه انتخابات را تعیین کند، از آن اشتغال دارند.

هنگامی که از هریس در مورد تغییر در سیاست‌هایش سوال شد، او پاسخ داد: «ارزش‌های من تغییر نکرده است.» ترامپ نیز در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشال در واکنش به این مصاحبه نوشت: «من مشتاقانه منتظر مناظره با رفیق کامالا هریس و رو کردن دست او به عنوان یک کلاهبردار هستم.» ترامپ اغلب به دروغ هریس را یک مارکسیست معرفی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین