کد خبر: ۹۳۳۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

حضور گسترده شاعران و هنرمندان در مراسم بدرقه پیکر محمدعلی بهمنی

پیکر محمدعلی بهمنی شاعر کشورمان، روی دستان شاعران، هنرمندان و علاقه‌مندان این هنرمند نامدار تشییع شد.
حضور گسترده شاعران و هنرمندان در مراسم بدرقه پیکر محمدعلی بهمنی
آفتاب‌‌نیوز :

آیین تشییع پیکر محمد علی بهمنی شاعر پیشکسوت کشورمان با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مقابل تالار وحدت آغاز شد.

در این مراسم چهره‌هایی، چون مصطفی رحماندوست، سیدعباس سجادی، غلامرضا طریقی، ابراهیم اسماعیل اراضی، یاسر احمدوند، علی رمضانی، حامد محقق، علی موسوی گرمارودی، محمود حبیبی کسبی، سیداکبر میرجعفری، میلاد عرفانپور، ارمغان بهداروند، عباس حسین نژاد، سیدمحمدعلی ابطحی، بهروز رضوی، عبدالرحیم سعیدی راد، بابک نیک طلب، رضا اسماعیلی، سعید بیابانکی، ناصر فیض، جواد ضمیری، محمدجواد حق‌شناس، حامد عسکری، مهدی قزلی و... حضور دارند.

در ابتدای این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مناسبت درگذشت استاد بهمنی صادر شده بود قرائت شد سپس حسین علی شاپور قطعه‌ای را با شعری از مرحوم بهمنی برای حاضران اجرا کرد.

در ادامه بهروز رضوی بازیگر و گوینده با حضور بر روی جایگاه ضمن تسلیت درگذشت محمد علی بهمنی به بیان برخی اوصاف این شاعر کشورمان پرداخت و سپس شعری از مرحوم بهمنی را برای حاضران قرائت کرد. پس از رضوی هومن بختیاری هم قطعه‌ای با شعر مرحوم بهمنی برای حاضران خواند.

در ادامه محمد سلمانی از شعرای کشورمان با حضور بر روی جایگاه درباره بهمنی گفت: از سال ۶۴ افتخار آشنایی با آقای بهمنی دارم و مهربانی را از او آموختم، اما هیچگاه مانند او نبودم.

وی ادامه داد: بهمنی دامنه وسیعی داشت و به همه اجازه ورود به حریمش را میداد و برای همه احترام قائل بود، او کسی را دم دستی نمی‌دانست و همواره سعی میکرد گروه‌های مختلف شعری را با هم آشتی دهد.

سلمانی گفت: او به سرزمینش علاقه داشت و خود را متعلق به این سرزمین می‌دانست و به مردم خصوصاً علاقه‌مندان به شعر و ادب خدمت می‌کرد.

علی جهاندار خواننده کشورمان در ادامه گفت: حدود چهل سال قبل در محفلی بودم و چند نفر شعرخوانی کردند، از من پرسیدند که شاعر خوبی در محفل دیدی؟ گفتم چند نفر خوب بودند، اما اسمشان را نمی‌دانم، گفتم این آقا و آن آقا، بهمنی و منزوی را نشان دادم و این آغاز آشنایی من با مرحوم بهمنی بود.

او ادامه داد: جایی بودیم استاد به من گفت: برایمان بخوان، قطعه‌ای خواندم، استاد گفت: علی جان این شعر را به آوازت خوراندی.

جهاندار در ادامه آوازی با شعر مرحوم بهمنی خواند و قطعه اش را با صلواتی تقدیم به روح دوستش کرد و به پایان رساند.

در ادامه دختر مرحوم بهمنی با حضور بر روی جایگاه طی سخنانی با تشکر از حضور دوستان پدرش در مراسم بدرقه گفت: در جمع دوستان پدر سخن گفتن سخت و واژگان الکنند

وی ادامه داد: تکه کلامش مهربان بود و همه را با این نام صدا می‌زد، مهربانی رسالت پدر بود و ما که با او زیستیم این را دیدیم که او شعرهایش را زیسته بود و از مهربانی و عشق نوشت.

یک‌بار تو هم عشق من از عقل میندیش

بگذار که دل حل کند این مسأله‌ها را

فرزند مرحوم بهمنی حمایت، تعریف و تمجید از جوانان شاعر را ویژگی پدرش برشمرد و گفت: او هیچ گاه جز با زبان محبت با جوانان سخن نگفت، دلش دریا، خودش دریا و عاشق و شیفته ایران بود و خواست و توانست برای فرهنگ ایران موثر باشد.

وی ادامه داد: همیشه دلمان برایش تنگ می‌شود خوشحالیم تا شعر هست و عشق مردم به شعر زنده است و به غزل فکر می‌کنند، پدر زنده است. اگر به هر دلیل کسی از پدر رنجیده بر او و بر ما ببخشد

او در پایان گفت: چه افتخار بزرگی است فرزند محمدعلی بهمنی بودن و ۳۷ سال با او زیستن و از او آموختن.

پیکر مرحوم بهمنی قرار است بعد از تشییع در تهران برای خاکسپاری به بندرعباس اعزام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین