کد خبر: ۹۳۳۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰

اعتراض روزنامه اصولگرا به برخورد با پلیس در ماجرای مرگ میرمحمد موسوی

روزنامه اصولگرای جوان از عزل فرمانده‌های پلیس لاهیجان به دلیل مرگ میرمحمد موسوی در بازداشتگاه انتقاد کرده است.
اعتراض روزنامه اصولگرا به برخورد با پلیس در ماجرای مرگ میرمحمد موسوی
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اصولگرای جوان از عزل فرمانده‌های پلیس لاهیجان به دلیل مرگ میرمحمد موسوی در بازداشتگاه انتقاد کرده است. 

در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: 

عزل فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان پس از عزل فرمانده پاسگاه ناصرکیاده و بازداشت پنج مأمور پلیس که گفته شده در جریان مرگ محمد میرموسوی، یکی از اشرار محل نقش داشته‌اند، دومین واکنش پلیس به حادثه‌ای است که در چند روز گذشته فرمانده کل انتظامی را در چالش قرار داده‌است. عزل این فرماند هان در حالی که پلیس برای تأمین امنیت با دشواری‌های بسیاری مواجه است، ممکن است بدنه انتظامی را تحلیل دهد. 

انتشار فیلم آثار جراحتی که روی بدن متهم فوت شده وجود داشت، اما جنجال زیادی به پا کرد و رفتار پلیس مورد انتقاد شدید قرار گرفت. رسانه‌های معاند که عادت دارند چشم‌هایشان را نسبت به رفتار خشونت‌باری که پلیس آن کشور‌ها با مردم دارند، بسته نگه دارند و در کوری دائم بمانند، مثل همیشه کاسه داغ‌تر از آش شدند و با بازنشر مدام خبر تلاش می‌کنند از فضای موجود تا جایی که امکان دارد بهره‌برداری کنند و با معرفی پلیس خشن، بین مردم و پلیس فاصله ایجاد کنند. 

این موضوع عمدتاً از سوی همه شهروندان پذیرفته است و مطالبه‌ای عمومی است که اوباش و مخلان امنیت نباید این امکان را داشته باشند که بخواهند امنیت دیگران را برهم بزنند و در صورتی که رفتارشان منجر به ایجاد وحشت شود باید خشونت به کار گرفته شده با ابزار‌های قانونی کنترل شود، حتی اگر این موضوع به قیمت جان متهم تمام شود. 

 بدیهی است مجرمی که با چاقو، قمه، آب‌جوش، شیشه‌شکسته، تیرآهن و داس شهروندان را تهدید و آن‌ها را مجروح می‌کند با درخواست ملایمت پلیس تمکین نمی‌کند. متهم پرونده هم زمانی که مأموران در محل حاضر شدند، نه از محل متواری شد و نه از فرمان پلیس تمکین کرد، بنابراین بدیهی است پلیس بخواهد در چنین مواردی برای کنترل خشونت به خشونت متوسل شود. 

در حادثه پیش‌آمده که منجر به مرگ مردی شرور شده، تاکنون فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان و فرمانده پاسگاهی که حادثه در آن روی داده عزل شده‌اند و تحقیقات بازرسی فراجا از پنج مأمور پلیس بازداشت شده که گفته می‌شود در جریان حادثه نقش داشته‌اند، جریان دارد. در حالی که هنوز گزارش پزشکی قانونی درباره علت فوت متهم اعلام نشده است، احتمالاً عزل فرماند هان پلیس که فشار به بدنه انتظامی است، متأثر از تلاش برای تأمین امنیت روانی جامعه است، اما باید در نظر گرفت این موضوع می‌تواند چه تأثیری روی بدنه انتظامی داشته‌باشد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین