کد خبر: ۹۳۳۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

۱۴ درصد بزرگسالان در کشور به سردرد میگرنی مبتلا هستند

رئیس انجمن سردرد ایران با اعلام شیوع بالای سردرد در بین نوجوانان کشور، گفت: نزدیک به ۱۴ درصد در جمعیت بزرگسالان در کشور به سردرد میگرنی مبتلا هستند و این آمار نسبت به جمعیت کل کشور برای افرادی که فقط مبتلا به میگرن هستند بسیار بالاست.
۱۴ درصد بزرگسالان در کشور به سردرد میگرنی مبتلا هستند
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته «منصوره تقاء» در کشور‌های پیشرفته، «پرستار متخصص سردرد» عنوانی بسیار آشناست و خدماتی که توسط آن‌ها ارائه می‌شود، بسیار گسترده بوده و بهره بسیار خوبی برای بیماران به همراه دارد. هدف اصلی این برنامه آموزش پرستاران در حوزه سردرد است که بتوانند پشتیبانی درمانی خوبی برای افراد مبتلا به انواع سردرد داشته باشند؛ مانند بیماران مراجعه‌کننده به کلینیک‌های سردرد و کلینیک‌های مغز و اعصاب و نیز بیماران بستری به دلیل سردرد‌های خاص مانند افزایش فشار داخل جمجمه یا وجود لخته در سیستم سیاهرگی مغز. همچنین از نظر روند درمانی از بابت احتمال بروز عوارض دارویی و درمانی و حتی نیاز آن‌ها به ویزیت دوباره، خدمات ارائه دهند.

وی افزود: بررسی گروه تحقیقاتی ما در مدارس از نوجوانان نشان داد، ۶۰ درصد از آن‌ها در سه‌ماه گذشته چندبار سردرد را تجربه کردند و بسیاری از وقت‌ها این سردرد به غیبت از مدرسه یا کاهش کارایی این افراد در مدرسه منجر شده که از علل شایع آن سردرد‌های میگرنی، تنشی و سردرد‌های پس از ضربه‌های خفیف با فعالیت‌های ورزشی بود.

«مجید غفارپور» عضو هیات‌مدیره انجمن بیماری‌های مغز و اعصاب نیز در مورد سردرد‌ها گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بانوان و ۶ تا ۷ درصد آقایان به میگرن مبتلا هستند. برخی از سردر‌های ناگهانی، سردرد‌هایی که فرد را از خواب بیدار می‌کنند. سردرد‌های پس از بیداری نیازمند مراجعه به پزشک هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین