کد خبر: ۹۳۳۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶

هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران درباره آتش‌سوزی جنگل‌ها هشدار داد.
هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، منطقه نوشهر از مسافران خواست با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است؛ درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده با مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، محیط‌بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها، روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

حسب دستور مدیرکل منابع طبیعی منطقه و با توجه به حضور حداکثری مسافران و گردشگران در شمال کشور شایسته است، اکیپ‌های گشت و سرکشی ادارات شهرستان‌ها، همچنان به طور مستمر از حوزه استحفاظی منابع طبیعی شهرستان خود سرکشی کنند.

مطابق اطلاعیه منتشر شده، محل تجمع و حضور گردشگران و مسافران بازدید به‌عمل آورده و هشدار‌های لازم و ضروری برای آگاهی بخشی به مردم جهت پیشگیری از حریق احتمالی به عرصه‌های منابع طبیعی انجام شود.

توصیه شد با توجه به وسعت مناطق تحت پوشش و استقرار مسافران و گردشگران در غرب مازندران از مساعدت شوراها، بسیج، دهیاران و نیروی انتظامی، در کنار همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، منطقه نوشهر به تاثیرگذاری رسانه‌ها، خبرنگاران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و مجازی و پایگاه‌های خبری در پوشش اخبار مربوط به هشدار منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها تاکید دارد و از آنان تقدیر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین