کد خبر: ۹۳۳۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰

غرق شدن ۱۲ پناهجوی دیگر در کانال مانش انگلیس

رسانه‌ها از وقوع تراژدی جدید دیگری برای پناهجویان در کانال مانش انگلیس خبر دادند که در اثر واژگونی یک قایق حامل پناهجویان حداقل ۱۲ پناهجو جان باخته و تعدادی هم مفقود شدند.
غرق شدن ۱۲ پناهجوی دیگر در کانال مانش انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

یک قایق حامل گروهی از مهاجران در مسیر فرانسه به بریتانیا در کانال مانش واژگون شد. در اثر این تراژدی جدید برای پناهندگان حداقل ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند و وضعیت سایرین وخیم است.

به گفته مقامات فرانسوی در اثر واژگونی این قایق حامل پناهجویان در کانال مانش حداقل ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند. جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه هم اعلام کرد که دو نفر ناپدید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

گفته می‌شود در مجموع حدود ۶۰ نفر در این قایق حضور داشتند. عملیات امداد و نجات گسترده با استفاده از کشتی‌ها و هلیکوپتر‌ها در حال انجام است. با توجه به جدی بودن شرایط ایستگاه تلویزیونی CNews گزارش داد که انتظار می‌رود دارونین در اواخر بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در محل در نزدیکی شهر Boulogne-sur-Mer حضور یابد.

مقابله با مهاجرت غیرقانونی از اولویت‌های دولت بریتانیا و فرانسه است. به گفته دولت بریتانیا، در هفت روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر با قایق‌های کوچک وارد بریتانیا شده اند.

هفته گذشته، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و کایر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، همکاری نزدیک‌تر برای برچیدن مسیر‌های قاچاق را اعلام کردند.

هر ساله هزاران نفر سعی می‌کنند با قایق‌های کوچک از کانال مانش از فرانسه به بریتانیا بروند که تعداد زیادی از آن‌ها در این مسیر جان خود را از دست می‌دهند.

دولت انگلیس هم سو با دیگر کشور‌های اروپایی سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای را علیه مهاجران در دستور کار قرار داده تا به این وسیله هجوم مهاجران به این کشور را مهار کند.

استارمر مانند دولت محافظه‌کار قبلی تحت رهبری ریشی سوناک مصمم است که این مسیر را ببندد. با این حال، وی پس از عهده داری قدرت، قانون ضد مهاجرتی رواندای سوناک را رد کرد. وی در اولین روز عهده داری این مسئولیت طرح پرواز مهاجران غیرقانونی به این کشور آفریقای شرقی را لغو کرد.

حزب کارگر پس از آن‌که پیروز انتخابات بریتانیا شد، اعلام کرده که مهاجرت غیر قانونی یکی از موضوعات کلیدی دولت جدید خواهد بود.

در جمهوری چک هم پلیس حدود ۳۰ مهاجر را در پشت یک کامیون کشف کرد. سرویس امداد و نجات این کشور در پلتفرم X اعلام کرد که هنگام ورود نیرو‌های امدادی، وضعیت سلامت پناهجویان ضعیف بود.

به گفته این سازمان، با وجود تلاش برای احیا، مرگ یک زن تقریباً ۳۰ ساله در این کامیون رخ داد. او ابتدا بیهوش پیدا شد. پلیس نیز مرگ این زن را تایید کرد. در ابتدا معلوم نبود این پناهجویان از کجا آمده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین