کد خبر: ۹۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳

نامگذاری عجیب نوزادان در اردبیل

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: نامگذاری عجیب نوزادان در اردبیل تعجب خیلی‌ها را برانگیخته در حالی که این اسامی عجیب و غریب بر نامگذاری بزرگان و معصومان دینی برتری یافته است.
نامگذاری عجیب نوزادان در اردبیل
آفتاب‌‌نیوز :

وحید خلوصی در اردبیل اظهار داشت: در حالی که در سال‌های گذشته اسامی دختران بیشتر از نام فاطمه، زهرا، مریم و اسامی متبرک اسلامی انتخاب می‌شد، امروز بیشترین اسامی مربوط به نام‌های عجیبی همچون ماهلین، نیهان و دیگر اسامی خارجی است که مورد انتخاب والدین قرار گرفته و ثبت احوال نیز مجبور به ثبت این اسامی در چارچوب قوانین و مقررات است.

وی تصریح کرد: در نامگذاری نوزادان پسر نیز به جای علی، محمد و امیر شاهد فراوانی اسامی آیهان، آرکان، علیسان و ... هستیم که به عنوان محبوب‌ترین اسامی نوزادان پسر انتخاب شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در پنج ماهه سال جاری میزان فوتی‌ها روند افزایشی به خود گرفته در حالی که تولد نوزادان با یک روند کاهشی حدود ۱۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

خلوصی افزود: در حالی که در پنج ماهه سال گذشته تعداد فوتی‌های استان به سه هزار و ۱۷۸ نفر رسیده بود در همین مدت پنج ماهه امسال این رقم به سه هزار و ۲۱۴ نفر افزایش یافته که یک رشد ۲ درصدی را نسبت به پارسال شاهد هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ولادت نوزادان نیز رقم ۶ هزار و ۳۷۸ نوزاد سال گذشته در پنج ماهه اول سال به حدود پنج هزار و ۷۸۹ ولادت تقلیل یافته که یک روند کاهشی ۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اضافه کرد: این کاهش تولد نوزادان نیاز به بررسی و دقت بیشتر خانواده‌ها را دارد چرا که با این روند کاهشی زاد و ولد وضعیت به مراتب شدیدتری را در پیری جمعیت در این استان شاهد خواهیم بود.

خلوصی همچنین به چندقلوزایی در استان در پنج ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۳۰۰ مورد از این ولادت‌ها چندقلوزایی بوده که این آمار پنج درصد از کل موالید را شامل می‌شود.

به گزارش تسنیم، در حالی که در سال‌های گذشته نام مبارک زهرا، فاطمه، علی، محمد و امیر بر اسامی دیگر ارجعیت داده می‌شد، در شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل نامگذاری نوزادان با اسامی عجیب و غریب زمینه تأمل بیشتر در این حوزه را فراهم کرده تا خانواده‌ها در این نامگذاری‌ها تغییر نظر دهند.

با توجه به شرایط مذهبی و حسینی بودن اردبیل، انتظار می‌رود خانواده‌ها در نامگذاری فرزندان خود دقت بیشتری کرده و به دور از عناوین خارجی و با مقبولیت کمتر سعی کنند تا اسامی شایسته‌ای را برای فرزندان خود برگزینند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین