کد خبر: ۹۳۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۲
از سوی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان صورت گرفت:

تکذیب شیوع آنفلوانزای بُزی در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شیوع آنفلوانزای بزی در کشور را تکذیب کرد.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با خانه ملت در خصوص شیوع آنفلوانزای بزی در کشور گفت: «شیوع آنفلوانزای بزی تکذیب می‌شود، این آنفلوانزا تنها تب کیو است که در هلند اتفاق افتاده و بیماری میکروبی است».

وی یادآور شد: «تب کیو از آنجا که از بز، گوسفند و میش و... به انسان سرایت می‌کند و علایمی شبیه آنفلوانزا دارد به غلط موسوم به آنفلوانزای بزی شده است».

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: «آنفلوانزای بزی به طور عمده از طریق ادرار، ترشحات و مدفوع حیوان به انسان سرایت می‌کند».

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص آنفلوانزای خوکی گفت: «موج اول آنفلوانزای نوع اچ . وان . ان‌.یک در کشور به پایان رسید در حالی که به نظر می‌رسید تبعات و تلفات زیادی را به همراه داشته باشد اما با تدابیر و پیش‌بینی‌های مناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوع خوشبختانه به کنترل درآمد».

شهریاری خاطر نشان کرد: «برای کنترل و مقابله با آنفلوانزای خوکی موسوم به (اچ. وان. ان . یک ) 5/2 تا 3 میلیون دُز واکسن به کشور وارد شده است».

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزای خوکی را برای افراد های ریسک (پرخطر) و پرسنل بیمارستان در نظر گرفته است».

نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: «واکسن آنفلوانزای خوکی موسوم به (اچ.وان.ان.یک) از انستیتو پاستور فرانسه خریداری و وارد شده است».

شهریاری یادآور شد: «واکسن آنفلوانزای خوکی موسوم به (اچ.وان.ان.یک) برای افرادی که دارای مشکلات کلیوی، مغزی، قلبی و... هستند و نیز زنان حامله خریداری شده است».

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص اثربخشی واکسن آنفلوانزای خوکی گفت: «باید پس ازترزیق بررسی شود که واکسن آنفلوانزای خوکی چه اندازه اثربخشی یا ... دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین