کد خبر: ۹۳۳۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

وزیر خارجه اوکراین استعفا کرد

رئیس پارلمان اوکراین اعلام کرد که دیمیترو کولبا، وزیر خارجه این کشور امروز درخواست استعفای خود را به پارلمان ارائه کرده است.
وزیر خارجه اوکراین استعفا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز گزارش داد که درخواست استعفای وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا به زودی در پارلمان این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

دیروز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که تغییراتی در دولت برای تقویت آن و دستیابی به نتایج مورد نیاز این کشور در حال انجام است.

رویترز همچنین از استعفای وزیر مسئول تولید تسلیحات اوکراین و چهار مقام دیگر اوکراینی در جریان یک تغییر بزرگ در دولت این کشور خبر داده است. 

استعفا‌ها شامل استعفای وزیر صنایع استراتژیک اوکراین الکساندر کامیشین، معاون نخست‌وزیر اول‌ها استفانیشینا و سه وزیر دیگر می‌شود که با احتساب اخراج‌های اوایل سال جاری، بیش از یک سوم کابینه دولت اوکراین را خالی می‌کند.

زلنسکی که قرار است این ماه به آمریکا سفر کند، در سخنرای دیروز عصر خود گفت که «پاییز برای اوکراین بسیار مهم خواهد بود و نهاد‌های دولتی ما باید به شکلی چیده شود که اوکراین به همه نتایجی که نیاز داریم، دست یابد».

زلنسکی همچنین روستیسلاو شورما، از معاونان اقتصادی رئیس دفتر خود را برکنار کرده است.

یکی از نمایندگان ارشد حزب زلنسکی دیوید آراخامیا گفت که بازآرایی عمده در دولت صورت خواهد گرفت که باعث تغییر بیش از نیمی از وزیران می‌شود.

این تغییرات در حالی صورت گرفته که تهاجم اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه، حملات مسکو علیه نیرو‌های اوکراینی را تشدید کرده و در شرق اوکراین هم روسیه با سرعت در حال پیشروی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین