کد خبر: ۹۳۳۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

وزیر کشاورزی: صنایع تبدیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در کشور است

وزیر کشاورزی گفت: هدف از سفر به آذربایجان غربی بازدید و افتتاح پروژه‌هایی است که در شرایط کنونی برای کشور بسیار ضروری هستند، از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی که جزو نواقص زنجیره تولید در کشور هستند.
وزیر کشاورزی: صنایع تبدیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در کشور است
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در بدو ورود به استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از این سفر بازدید و افتتاح پروژه‌هایی که در شرایط کنونی برای کشور بسیار ضروری هستند، از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی که جزو نواقص زنجیره تولید در کشور هستند و بایستی سریعاً تکمیل و توسعه یابند.

نوری اظهار کرد: در سفر امروز مخصوصا پروژه‌های زیر بنایی در بخش مدیریت بهینه مصرف آب که مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند، در شمال استان افتتاح و بهره برداری می‌رسند.

وی تاکید کرد: مسئله آب در بخش کشاورزی بسیار با اهمیت است و در راستای پایداری تولید در حدود ۶۲ هزار هکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور که در دست اجرا است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز با افتتاح ۵ هزار و ۳۵ هکتار از این پروژه، میزان اراضی در حال بهره برداری به ۴۵ هزار می‌رسد که تلاش ما بر این است که مابقی اراضی نیز با همکاری کشاورزان و مسئولان استانی و کشوری هر چه سریع‌تر آماده افتتاح و بهره برداری شود.

لازم به ذکر است بازدید‌های میدانی از طرح‌های کشاورزی و گفتگو با کشاورزان و حل مشکلات آنان از برنامه‌های اصلی نوری در دومین سفر کاری خود خواهد بود. 

ه️مچنین بازدید و افتتاح طرح‌های کشاورزی در زیر‌بخش آب و خاک و آبیاری نوین در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی و بهره‌برداری از یک پروژه شاخص کارخانه تولید انواع پوره، کنستانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی به ظرفیت ۹ هزار تن در شهرستان ارومیه از جمله این طرح‌ها است.

افتتاح و بهره‌برداری هم‌زمان چهار پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در شمال استان، دیدار با نخبگان، فعالین و تشکل‌های بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به این استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین