کد خبر: ۹۳۳۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴

پوتین: روی سوآپ گازی با ایران کار می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به قابل اجرا بودن پروژه سوآپ گازی با ایران، از تصمیم مسکو برای اجرایی کردن ایده مناسب تهران خبر داد.
پوتین: روی سوآپ گازی با ایران کار می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پنجشنبه، ۱۵ شهریور در نشست عمومی نهمین مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک، اعلام کرد که کشورش روی سوآپ گازی با ایران کار خواهد کرد.

به گزارش تاس، پوتین با اشاره به اینکه پروژه سوآپ گازی با ایران کاملا امکان‌پذیر است، گفت: کشور‌های همسایه ایران نیازی عظیم دارند و بازاری بزرگ محسوب می‌شوند و ما در زمینه سوآپ گازی با ایران کار خواهیم کرد. ایران مدت‌ها است که از ما تقاضای گاز دارد و این موضوع برای ما هم ایده مناسبی است، زیرا میدان گازی نزدیک است.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه شرکت گازپروم حجم صادرات گاز را با اهداف رشد اقتصاد این کشور هم از طریق بازار‌های جدید و هم به بازار داخلی در ارتباط با رشد اقتصاد روسیه بازگرداند، تصریح کرد: در موضوع گاز، فرصت‌های متنوعی وجود دارد و ما بازار‌های مختلفی را توسعه خواهیم داد؛ ما روی سوآپ کار خواهیم کرد.

پوتین در سخنرانی خود در نشست یادشده به موضوع‌های دیگری هم پرداخت؛ یکی از این موضوع‌ها ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود که پوتین به شوخی گفت که مسکو از کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات حمایت می‌کند.

وی درباره سازمان بریکس هم گفت: سهم کشور‌های جنوب جهانی از تولید ناخالص داخلی جهانی بیش از نیم و سهم کشور‌های بریکس یک سوم آن است؛ اولویت‌ها در استفاده از ارز‌های خاص نیز به‌طور طبیعی تغییر می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه درباره پرونده پاول دوروف، مالک شبکه اجتماعی تلگرام اظهار کرد: روسیه برخلاف دیگر کشور‌ها هرگز شکایتی از تلگرام و دوروف نداشته است.

حفاظت از مناطق مرزی روسیه در برابر حمله‌های اوکراین، حمله ارتش اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، حل‌وفصل مناقشه اوکراین، دلارزدایی، اقتصاد روسیه، تبادل زندانیان میان آمریکا و روسیه و ترانزیت گاز ازجمله موضوع‌هایی بودند که پوتین درباره آن‌ها اظهارنظر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین