کد خبر: ۹۳۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
برخی منابع مدعی ارسال موشک ایرانی به روسیه شده بودند

ایران ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه را رد کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل امشب ضمن رد ادعای مطرح شده درباره ارسال موشک بالستیک به روسیه اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.
ایران ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه را رد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک امشب (جمعه) ۱۶ شهریور در پاسخ به سؤال شبکه خبری سی. ان. ان درباره ادعا‌های مطرح شده مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه توسط ایران اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

وال استریت ژورنال با انتشار خبری مدعی شده بود که ایران موشک‌های بالستیک با برد کوتاه را به فدراسیون روسیه منتقل کرده است.

نمایندگی ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها و همچنین دور شدن از گفتگو‌های آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند بلکه کشور‌های دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بار‌ها ادعا‌های مطرح شده درباره ارسال کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین را به صراحت رد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی پیش از این گفته بود: هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه، اقدامی صرفا با انگیزه‌های مغرضانه سیاسی و با هدف مشروع جلوه دادن دخالت‌ها و استمرار کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین است.

وی همچنین عنوان کرده بود: ایران در منازعه اوکراین هرگز پهپادی در اختیار روسیه قرار نداده و کماکان بر حل و فصل سیاسی این بحران و برقراری صلح پایدار تأکید دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین