کد خبر: ۹۳۳۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

پژمان جمشیدی در یک نمایش پرمخاطب

با سپری شدن ایام سوگواری ماه صفر، دور تازه‌ای از آثار نمایشی روی صحنه می‌روند و این چنین است که این روز‌ها صحنه‌های تئاتر شاهد حضور بازیگرانی همانند پژمان جمشیدی، محسن کیایی، امیر آقایی، نوید محمد زاده، بهرام رادان، بهرام افشاری، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی و ... است.
پژمان جمشیدی در یک نمایش پرمخاطب
آفتاب‌‌نیوز :

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به تازگی میزبان بازیگرانی، چون پژمان جمشیدی، محسن کیایی، خسرو احمدی، رویا میرعلمی و ... شده است.

این بازیگران با بازی در نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی علی احمدی روی صحنه می‌روند که در خلاصه داستان آن آمده: در یک مهمانی خانوادگی، مرد از نام عجیبی که برای فرزندش انتخاب کرده صحبت می‌کند که با مخالفت همه اعضا مهمانی مواجه می‌شود و درگیری‌هایی بین آن‌ها شکل می‌گیرد که باعث افشا شدن راز‌هایی می‌شود و زندگی همه را دگرگون می‌کند.

این اثر نمایشی برای سومین نوبت پیاپی روی صحنه می‌رود و هر شب ساعت ۲۰ و سی و به مدت ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود. شهره سلطانی، دیگر چهره شناخته شده تئاتر است که بعد از ۸ سال با کارگردانی نمایش «من و گربه پری» در تئاتر شهر حضور دارد.

او خود در این اثر نمایشی به ایفای نقش هم می‌پردازد.

متن این نمایش نوشته سیمین امیریان است و در خلاصه داستان آن آمده: ساسان و پری که زندگی خوبی با یکدیگر دارند، زندگی‌شان با ورود گربه دگرگون می‌شود.

این نمایش هر شب ساعت ۱۸ و سی و به مدت ۶۵ دقیقه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است. عمو‌های فیتیله‌ای دیگر چهره‌های نام آشنایی هستند که این روز‌ها در مجموعه تئاتر شهر حضور دارند.

آنان گرچه بیشتر فعالیت خود را بر کار برای کودکان متمرکز کرده‌اند، اما با اجرای نمایش «پشت هم‌اندازها» ویژه تماشاگران بالای ۱۴ سال روی صحنه می‌روند. متن این نمایش نوشته علی محمد رحیمی است که با کارگردانی مشترک او و حمید گلی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: در شهری که همه مردم برای پیشبرد اهداف خود مجبور به استفاده حقه و کلک هستند وکیل ورشکسته‌ای با تحریک زنش تصمیم می‌گیرد برای جبران خسارت قبلی و با استفاده از حقه‌های پدرش کسب مال کند.

علی فروتن، دیگر عضو گروه عمو‌های فیتیله‌ای نیز در کنار همکار دیرین خود حمید گلی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد. این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۰ و پانزده و به مدت ۷۰ دقیقه در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود.

مهرداد ضیایی دیگر بازیگر شناخته شده‌ای است که بعد از مدت‌ها دوری از تئاتر با بازی در نمایش «خالی» به کارگردانی مجید رحمتی در تئاتر شهر حضور پیدا کرده است. ارسطو خوش رزم دیگر بازیگر نام آشنایی است که در این اثر بازی می‌کند.

متن این نمایش نوشته کهبد تاراج است و در خلاصه داستان آن آمده: سه روایت از کاظم، منفرد، اسکویی که در برزخی در باغ طوطی به احمد دل جو بر می‌خورند و اتفاقاتی رقم می‌خورد.

این نمایش هر شب ساعت ۱۸ و چهل و پنج و به مدت ۵۵ دقیقه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. اما تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر این روز‌ها میزبان نمایش «ترور» به کارگردانی ابراهیم امینی است که با بازی مهدی پاکدل، وحید رهبانی و ... روی صحنه می‌رود.

متن این نمایش نوشته فردیناند فون شیراخ است که در خلاصه داستان آن آمده: تروریستی یک هواپیمای مسافربری را با ۱۶۴ سرنشین می‌رباید و قصد دارد آن را در استادیوم فوتبالی با ۷۰ هزار تماشاگر سرنگون کند.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ و پانزده دقیقه روی صحنه می‌رود و روز شنبه ۱۷ شهریور ماه نیز دو اجرای ویژه در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ و پانزده دقیقه دارد.

پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب هم این روز‌ها میزبان دو نمایشی است که با حضور بازیگرانی نام آشنا اجرا می‌شوند. سالن بلک باکس این مجموعه پذیرای نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی خرم و کار صابر ابر است.

متن این نمایش برداشتی است از رمان «نازنین» داستایوسکی که در خلاصه داستان آن آمده: سرگذشت دختری که بنا به دلایل نامعلومی دست به خودکشی زده و اکنون، پس از مرگش، همسر او به بازخوانی و بازگویی رخداد‌های زندگی وی می‌پردازد.

این اثر نمایشی با بازی صابر ابر و حضور فاطمه نقوی هر شب در دو نوبت ۱۹ و ۲۱ و به مدت یک ساعت اجرا دارد.

همچنین سالن کر هال این مجموعه میزبان نمایش «ریش آبی» به کارگردانی آروند دشت آرای است که با بازی ستاره و خسرو پسیانی، کاظم سیاحی و ... اجرا می‌شود.

متن این نمایش نوشته دشت آرای است که در خلاصه داستان آن آمده: دن المیریو مردی نجیب‌زاده و ثروتمند اسپانیایی است که شهرتی مخوف دارد. او از بین مستاجران یک زن را به عنوان همخانه انتخاب می‌کند و حقیقت آن است که همه چیز را بر پایه اعتماد به زنان قرار داده است.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

با اجرای نمایش «نبرد رستم و سهراب» جمعی از بازیگران مشهور روی صحنه می‌روند.

این نمایش همان گونه که از نامش برمی‌آید، برداشتی از داستان رستم و سهراب شاهنامه فردوسی است که با کارگردانی حسین پارسایی در استادیوم تنیس باشگاه انقلاب اجرا می‌شود.

امیر آقایی، سیامک صفری، سینا مهراد، علی زند وکیلی، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، بانپال شومون در کنار جمعی دیگر از بازیگران در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۰ و سی و به مدت ۱۰۰ دقیقه اجرا می‌شود.

حضور گرم بازیگران در هفته‌های پایانی تابستان.

اما نوید محمدزاده، بهرام رادان، بهرام افشاری و گوهر خیراندیش دیگر بازیگران شناخته شده‌ای هستند که با بازی در کنسرت نمایش «سیصد» روی صحنه می‌روند.

متن این نمایش نوشته محمد رحمانیان است که در خلاصه داستان آن آمده: «سیصد» بر اساس داستان گات درباره مبارزه و مقاومت مردم شیراز در مقابل لشگر مغول است. مردم شیراز در این مبارزه در مقابل ویران کردن تخت جمشید و تصرف جام جم توسط لشگر مغول و ممنوع شدن زبان فارسی در ایران می‌ایستند.

این نمایش کاری است از سهراب پورناظری که با آوازخوانی او هر شب ساعت ۲۱ در کاخ سعدآباد اجرا دارد.

حضور گرم بازیگران در هفته‌های پایانی تابستان

سینا رازانی دیگر بازیگر نام آشنایی است که از ۲۵ شهریور ماه با بازی در نمایش «سبز قاتل» در سالن ملک روی صحنه می‌رود.

این نمایش نوشته و کار پریسا نقدی‌زاده است که در خلاصه داستان آن آمده است: زندگی توی توهم قشنگ‌تره، به شرطی که راه برگشت این بازی رو بلد باشی. پس نفس محکم بگیر تا بتونی تحمل کنی.

این اثر نمایشی از ۲۵ شهریور ماه هر شب ساعت ۱۸ و پانزده و به مدت یک ساعت میزبان تماشاگران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین