کد خبر: ۹۳۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳

لابی‌گری فعالانه پرتغال برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

وزیر خارجه پرتغال در اظهاراتی، ضمن اشاره به «لابی‌گری فعالانه پرتغال برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا» خواستار تسریع روند عضویت اوکراین در این اتحادیه شد.
لابی‌گری فعالانه پرتغال برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

«پائولو رانگل»، وزیر خارجه کشور پرتغال در حاشیه نشست سالانه «امبروزیتی» که روز شنبه در شهر «کرنوبیو»، واقع در ایتالیا برگزار شد به خبرنگاران گفت: «پرتغال فعالانه درحال تلاش برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا است.»

طبق گزارش رسانه آمریکایی «بلومبرگ»، رانگل در ادامه اظهارات خود، خواستار آمادگی اتحادیه اروپا برای «عضویت نهایی» اوکراین در این اتحادیه شد.

او افزود: «ما باید در صورت امکان برای پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا آماده شویم. این روند نیاز به یک اصلاح مالی و نهادی دارد که ما باید فوراً باید آن را انجام دهیم.»

لابی‌گری‌های رانگل درحالی است که هفته گذشته، نخست وزیر لهستان تهدید کرد که فقط در صورت رسیدگی اوکراین به پرونده «قتل‌عام ولین» از پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا جلوگیری نخواهد کرد.

در طول قتل‌عام ولین در دوران جنگ جهانی دوم، ناسیونالیست‌های اوکراینی به کشتار جمعی لهستانی‌ها دست زدند. در طول این کشتار، حداقل ۶۰ هزار لهستانی قومی بین سال‌های ۱۹۴۳ و ۱۹۴۴ در مناطق تاریخی «وولینیا» و «گالیشیای شرقی» که در حال حاضر به اوکراین تعلق دارند، توسط شبه‌نظامیان شورشی اوکراینی (UPA) و سازمان ملی‌گرایان اوکراین (OUN) کشته شدند.

از طرفی، در همین نشست، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا، توافق کردند که در سال آینده برای برگزاری کنفرانسی با تمرکز بر بازسازی اوکراین پس از جنگ، همکاری کنند.

به گزارش وبگاه «یو. ان. ان»، زلنسکی و ملونی در دیدار خود به بحث در مورد کمک‌های نظامی، بازسازی اوکراین، به اصلاح «فرمول صلح» برای اوکراین و همگرایی اروپایی پرداختند.

این دیدار بعد از آن صورت گرفته که دولت اوکراین در روز‌های گذشته موجی از تغییرات گسترده در میان مقام‌های خود را تجربه کرده که در جریان آن بسیاری از وزرا و معاونان نخست‌وزیر کناره‌گیری کرده یا پست‌های خود را تغییر دادند. شاخص‌ترین این تغییرات استعفای «دیمیترو کولبا»، وزیر خارجه سابق و جانشین شدن «آندری سیبیها» به توصیه زلنسکی به عنوان وزیر امور خارجه جدید بود.

اما، با وجود توافق سران اوکراین و ایتالیا برای برگزاری کنفرانس با تمرکز بر «بازسازی اوکراین پس از جنگ»، زلسنکی خواستار دریافت کمک‌های نظامی نیز شده و آینده این جنگ به اذعان بلومبرگ، «مبهم» باقی مانده مانده است.

همزمان با ادعای اوکراین و متحدان آن پیرامون «دستاورد‌های این کشور در حمله به کورسک»، به اذعان تحلیلگران و رسانه‌های غربی، نیرو‌های روسیه درحال پیشروی فزاینده در شرق اوکراین هستند.

به‌طوریکه، در طول نشست متحدان اوکراین که امروز در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان، برگزار شد، پس از درخواست زلنسکی برای کسب مجوز از سوی آمریکا در جهت استفاده از تسلیحات غربی، به‌خصوص موشک‌های دوربرد علیه خاک روسیه، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد که هیچ قابلیتی وجود ندارد که باعث شود این جنگ به نفع کی‌یف تغییر وضعیت پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین