کد خبر: ۹۳۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

استقلال، فسخ یک طرفه و نمایش طلاق غیابی!

استقلال این روز‌ها اتفاقاتی را به چشم می‌بیند که واقعاً طی سالیان اخیر بی‌نظیر بوده است.
استقلال، فسخ یک طرفه و نمایش طلاق غیابی!
آفتاب‌‌نیوز :

حوادثی که طی روز‌های گذشته در استقلال به وقوع پیوست، به معنای واقعی کلمه بی‌نظیر بوده و نه تنها در استقلال بلکه اغلب آن‌ها حتی در فوتبال ایران هم مورد مشابه نداشته است. اختلافات عجیب میان کادر فنی و مدیریتی، مصاحبه‌های تند جواد نکونام علیه فرشید سمیعی، داستان مهدی هاشمی نسب و...

همه این موارد موجب شد تا استقلال روز‌هایی کاملاً بحرانی را سپری کند و شاید تبعات آن هنوز هم به طور کامل فروکش نکرده باشد، اما در کنار همه مواردی که برشمردیم، بدعتی عجیب را در استقلال شاهد بودیم که واقعا مشخص نیست با استناد به چه تدبیر مدیریتی مد نظر قرار گرفته است؟

«فسخ یک طرفه» این عبارتی بود که ابتدا در تلویزیون پیرامون مهرداد محمدی مطرح شد و به یک جنجال بزرگ مبدل گردید. بعد از این اتفاق، اسامی بازیکنانی همچون ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان و حتی کادر تدارکات و ماساژور‌های استقلال نیز هر کدام در روز‌هایی با این عبارت حقوقی گره خورد تا مشخص شود برخی مدیران استقلال برای رسیدن به اهداف خود گاهی اوقات با شرایط و زندگی ورزشی افراد آن طور که خودش می‌خواهد رفتار می‌کند نه طوری که از قبل قرار آن به صورت شفاهی یا حتی کتبی گذاشته شده است! 

اینکه یک فوتبالیست، مربی یا هر کدام از اعضا و ارکان یک تیم راهی سازمان لیگ شده و به هر دلیلی خودشان قرارداد خود را فسخ کنند، اصلاً اتفاق عجیبی نیست، چون طرف با علم به این موضوع که پس از فسخ قرارداد دیگر هیچ تعهدی نسبت به باشگاه نداشته و در مورد مطالبات و البته ضرر و زیان احتمالی هم همه مسئولیت با خودش است، چنین تصمیمی را اتخاذ می‌کند، ولی اینکه یک باشگاه به راحتی هرچه تمامتر نماینده خود را روانه کرده و قرارداد هر کسی را که به هر دلیلی دوست دارد و صلاح می‌داند، یکجانبه و گاهی اوقات حتی بدون اطلاع او فسخ کند، اتفاق عجیبی است که حداقل در این فصل، مدیریت استقلال آن را بنیانگذاری کرده است! این شکل قطع همکاری بیشتر شبیه طلاق غیابی است، گویی یک نفر بدون اطلاع همسر خود، تقاضای طلاق غیابی بدهد و پرونده را پیگیری کند تا به سرانجام برسد! یک شیوه عجیب مدیریتی که به جرات می‌توان گفت در فوتبال روز دنیا حداقل به این شکلی که در استقلال می‌بینیم، وجود نداشته و بدیهی به نظر می‌رسد که کارایی لازم را هم ندارد. 

اینکه استقلالی‌ها قرارداد یک نفر را به صورت یک طرفه فسخ می‌کنند و بعد از آن سراغ بازگرداندن او می‌روند، خود نشان از سرگیجه مدیریتی دارد، ولی نکته‌ای که به موازات آن باید فوق العاده مدنظر قرار بگیرد، موضع سازمان لیگ است. آیا واقعاً هر باشگاهی می‌تواند در خلال مسابقات به همین راحتی با هر کدام از نفرات خود یک جانبه فسخ کند؟ آیا هیچ قانون و قاعده‌ای در این مورد وجود ندارد که حداقل قبل از انجام چنین کاری، به طرف مقابل اطلاع بدهد که دیگر در زمره افراد تحت قرارداد با این باشگاه قرار ندارد؟ ما به هیچ عنوان سازمان لیگ را متهم به کار غیرقانونی نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم دوستان در این بخش اجرایی فوتبال شفاف سازی کنند و بگویند با استناد به چه قانونی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، چون شاید واقعاً در برخی قوانین فوتبالی ما مانند همین مساله، خلا وجود دارد و باگ آن باید در اسرع وقت گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین