کد خبر: ۹۳۴۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

قیمت نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ | برنت ۷۱ دلار و ۹۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۱ سنت معادل ۱.۲۸ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۷ سنت رسید.
قیمت نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ | برنت ۷۱ دلار و ۹۷ سنت شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت نفت یک دلار در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه افزایش یافته است. یک سیستم طوفان به گالف‌کوست آمریکا نزدیک می‌شود و بازار‌ها پس از بحران به وجود آمده به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال آمریکا بهبود یافته‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۱ سنت معادل ۱.۲۸ افزایش به ۷۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۴ سنت معادل ۱.۳۹ درصد افزایش ۶۸ دلار و ۶۱ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند این افزایش قیمت عکس‌العملی به وقوع احتمالی طوفان در گالف‌کوست آمریکاست.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود سیستم جوی در جنوب غرب خلیج مکزیک قبل از رسیدن به شمال غرب گالف‌کوست آمریکا تبدیل به یک طوفان قدرتمند شود. گالف کوست ۶۰ درصد از ظرفیت پالایشی آمریکا را در اختیار دارد.

نفت برنت ۱۰ درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشت و در روز جمعه به پایین‌ترین رقم از دسامبر ۲۰۲۱ رسید. نفت آمریکا هم با یک کاهش ۸ درصدی به پایین‌ترین سطح از ژوئن ۲۰۲۳ رسیده بود.
اطلاعات ضعیف اشتغال در آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نگرانی در مورد ضعف تقاضای نفت در بزرگترین مصرف کننده دنیا را افزایش داد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی در این کشور کمتر از حد انتظار در ماه اوت رشد داشته است.

این اطلاعات باعث شد فدرال رزرو در فکر کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در اجلاس آینده باشد نه ۵۰ واحدی.

پایین آمدن نرخ بهره رشد اقتصاد را تسریع کرده و تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد، بدین ترتیب خرید نفت برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا هم ارزان‌تر می‌شود.

ضعف تقاضا در دو اقتصاد بزرگ دنیا یعنی آمریکا و چین حاشیه سود پالایشگاهی در آسیا را به پایین‌ترین سطح فصلی از ۲۰۲۰ رسانده است. صادرات نفت به گالف کوست آمریکا در ماه گذشته به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۱۹ رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین