کد خبر: ۹۳۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

تحولات غزه و خاورمیانه؛ محور رایزنی السیسی و بورل

ریاست جمهوری مصر از دیدار و رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رئیس جمهوری این کشور درباره تحولات جنگ غزه و منطقه خاورمیانه خبر داد.
تحولات غزه و خاورمیانه؛ محور رایزنی السیسی و بورل
آفتاب‌‌نیوز :

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری این کشور امروز میزبان «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

طبق این بیانیه، دوطرف در این دیدار آخرین تحولات جنگ غزه و خاورمیانه را مورد بررسی قرار دادند.

السیسی و بورل در ادامه درباره تلاش‌های فشرده مصر و شرکا برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا گفتگو و تبادل نظر کردند.

دوطرف همچنین در این دیدار نسبت به خطر تشدید تنش‌ها که به سمت گسترش دایره درگیری در منطقه پیش می‌رود، تاکید کرد.

السیسی نیز بر نقش مهم جامعه بین‌المللی و اتحادیه اروپا در زمینه فشار برای دستیابی به توافقی که به جنگ در غزه و خشونت در کرانه باختری پایان می‌دهد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز تور منطقه‌ای خود را با سفر به کشور مصر آغاز کرد. وی همچنین قرار است به چند کشور دیگر در منطقه سفر کند.

طبق گفته منابع مطلع، رایزنی درباره توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی، محور اصلی رایزنی بورل با مقامات کشور‌های منطقه خواهد بود.

در حالی که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین