کد خبر: ۹۳۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

گوگل با محاکمه جدید روبرو شد

یک ماه پس از اینکه یک قاضی آمریکایی، موتور جست و جوی گوگل را یک انحصار غیرقانونی اعلام کرد، این غول فناوری با شکایت ضد انحصارطلبی دیگری روبروست که ممکن است به تجزیه این شرکت بینجامد.
گوگل با محاکمه جدید روبرو شد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دادگستری و گروهی از ایالت‌های آمریکا، مدعی هستند که گوگل یک انحصارطلبی در فناوری که ناشران آنلاین را به تبلیغات کنندگان وصل می‌کند، ایجاد کرده است. دولت آمریکا در اسناد ارائه شده به دادگاه اعلام کرد نفوذ بر این نرم افزار در هر دو بخش خرید و فروش معامله، به گوگل اجازه داده است با جور کردن معامله میان ناشران و تبلیغات‌کنندگان، ۳۶ سنت را در هر دلار نگه دارد.

گوگل می‌گوید پرونده دولت آمریکا بر اساس اینترنت قدیم است که رایانه‌های رومیزی، حکمرانی می‌کردند و کاربران اینترنت، با دقت نشانی وب‌سایت‌ها را می‌نوشتند. تبلیغات‌کنندگان اکنون به شرکت‌های شبکه اجتماعی مانند تیک‌تاک یا خدمات پخش اینترنتی مانند پیکاک روی آورده اند تا به مخاطبان دسترسی یابند.

در سال‌های اخیر، «گوگل نِت ورکس» که شامل خدماتی مانند «اَد سنس» و «گوگل اَد منیجر» است، در قلب این پرونده قرار گرفته است و طبق گزارش‌های سالانه شرکت، شاهد کاهش درآمد از ۳۱.۷ میلیارد دلار در ۲۰۲۱، به ۳۱.۳ میلیارد دلار در ۲۰۲۳ است.

رسیدگی به این پرونده، روز دوشنبه در الکساندریای ویرجینیا آغاز می‌شود و لئونی برینکما، قاضی منطقه‌ای که توسط بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا منصوب شده و رسیدگی به پرونده‌های مهمی مانند محاکمه یکی از متهمان حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر را در سابقه خود دارد، درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، پرونده گوگل در ویرجینیا در حالی به جریان می‌افتد که گوگل اخیرا متحمل یه شکست بزرگ در دادگاه شده است. قاضی منطقه کلمبیا اعلام کرده که موتور جست و جوی گوگل، با پرداخت سالانه میلیارد‌ها دلار به شرکت‌هایی مانند اپل برای ماندن به عنوان موتور جست و جوی پیش فرض در دستگاه‌هایی مانند آیفون، یک انحصار غیرقانونی است. اما قاضی اصلاحات مورد نظر برای این پرونده را اعلام نکرده و دولت هم مجازاتی را پیشنهاد نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین