کد خبر: ۹۳۴۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

افکار منفی را از خود دور کنیم

کارشناس اورژانس اجتماعی گفت: خودکشی مانند یک ویروس ذهنی، افراد بسیاری را با خود درگیر می‌کند باید فرهنگسازی را از خودمان شروع کنیم و از افکار منفی، تصمیم‌های سریع و اشتباه، خشم دوری کنیم.
افکار منفی را از خود دور کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

ناهید لطفی ماهر در کارگاه آموزشی با  موضوع کاهش و کنترل خودکشی و مسئولیت امدادگران در حوادث که با همکاری اورژانس اجتماعی بهزیستی شهر بهار در پایگاه امداد جاده‌ای شهید شایانی صالح‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: خودکشی، امری عمومی در جوامع انسانی است از این رو، می‌توان آن را هم در تمام جوامع و هم در دوره‌های گوناگون تاریخی سراغ گرفت.

لطفی ماهر با اشاره به باورهای غلط در امر خودکشی خاطرنشان کرد : تصور نکنید افرادی که از خودکشی حرف می‌زنند اقدام به خودکشی نمی‌کنند، افراد قبل از خودکشی سرنخ‌هایی از جمله تغییر خلق و خوی ناگهانی، گوشه‌گیر و منزوی‌شدن، آهنگ غمگین گوش دادن، ناامیدانه حرف زدن می‌دهند که این علائم و هشدارها را باید جدی بگیریم.

کارشناس مسائل حقوقی در رابطه با حقوق قضایی و مسئولیت امدادگران در آسیب‌های ناشی از حوادث هم گفت: یکی از چالش‌های مهم در زمینۀ فعالیتهای هلال‌احمر، مسئولیت‌های حقوقی ناشی از امداد و نجات در حوادث و بحران‌ها و نیز مدیریت بحران و اهمیت حمایت‌های حقوقی از مداخله‌گران در فعالیت‌های امداد و نجات است.

سمیه فضلی اظهار کرد: داوطلبان هلال‌احمر باید به حقوق قضایی و مدنی آگاهی داشته باشند تا در صورت بی‌احتیاطی و یا دلایل دیگری که حین انجام عملیات به وجود می‌آید بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند و در صورت اثبات بی‌گناهی تبرئه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین