کد خبر: ۹۳۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

نتانیاهو اقدام دادگاه لاهه برای تسریع در بازداشت خود را یهودستیزی خواند

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از احتمال صدور حکم بازداشت برای وی و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم توسط دیوان کیفری بین‌المللی، این اقدام دیوان را یهودی ستیزی و مایه ننگ دانست.
نتانیاهو اقدام دادگاه لاهه برای تسریع در بازداشت خود را یهودستیزی خواند
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر نتانیاهو ادعا کرد: اقدامات دیوان لاهه از همان ابتدا، سیاسی و جانبدارانه و فاقد هرگونه مبنای حقوقی بوده است.

این در حالی است که روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه خواستار تسریع در صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی تشدید حملات و جنایات این رژیم در نوار غزه شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت از درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی برای تسریع در روند صدور بازداشت مقامات نظامی و سیاسی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت در نوار غزه خبر داد.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای دومین بار خواستار تسریع در صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت» نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی تشدید حملات و جنایات این رژیم در نوار غزه شده است.

برپایه گزارش این رسانه، کریم خان خواستار صدور احکام بازداشت، پیش از سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل شده است.

به گزارش ایرنا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ۳۱ اردیبهشت اعلام کرده بود که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در گفتگو با سی ان ان، اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت را کشتار، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین