کد خبر: ۹۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

بهترین انیمه‌های سینمایی جهان

با وجود گذشت کمتر از نیمی از این دهه میلادی جاری، دهه ۲۰۲۰ میلادی پر از انیمه‌های با کیفیت بالا بوده که باعث شده تا روند چشمگیر انیمه‌های سینمایی همچنان ادامه داشته باشد.
بهترین انیمه‌های سینمایی جهان
آفتاب‌‌نیوز :

با وجود گذشت کمتر از نیمی از این دهه میلادی جاری، دهه ۲۰۲۰ میلادی پر از انیمه‌های با کیفیت بالا بوده که باعث شده تا روند چشمگیر انیمه‌های سینمایی همچنان ادامه داشته باشد. در حالی که هنوز فیلمی خارج از محدوده شونن وجود ندارد که بتواند به فرهنگ عامه در غرب نفوذ کند مانند انیمه «نام تو» در دهه گذشته، اما این انیمه‌هایی که تاکنون منتشر شدند، از روند داستان‌های سینمایی، انیمیشن سازی فوق‌العاده و داشتن داستان منسجم‌تر در مدت زمان طولانی‌تر پیروی کردند.

به نظر می‌رسد که فیلم‌های بسیار سودآور دهه ۲۰۱۰ میلادی باعث ایجاد حس راحتی بیشتری در بین استودیو‌های بزرگ برای ساختن انیمه سینمایی شدند. به خاطر همه این موارد نیز دهه ۲۰۲۰ میلادی تاکنون انیمه‌های سینمایی بسیار جذابی را به خودش دیده که ارزش دیدن را دارند.. انیمه

Maboroshi – محصول ۲۰۲۳

انیمه «مابوروشی» یک اثر سینمایی فانتزی و علمی تخیلی است که داستان دانش‌آموزان دبیرستانی ماسامونه و موستومی را دنبال می‌کند، آن هم پس از انفجار در کارخانه فولاد شهرشان که باعث شده تا جریان زمان متوقف شود و شهروندان در زمستانی بی‌پایان گرفتار شوند. این انیمه سینمایی محصولی از استودیو MAPPA به شمار می‌رود که جلوه‌های بصری عالی‌ای دارد و داستانی احساسی را روایت می‌کند که حول محور موضوعات عشق خانوادگی است.

با اینکه انیمه سینمایی «مابوروشی» چیز خاص و پیشگامانه‌ای را به دنیای انیمه اضافه نمی‌کند، اما محصولی از مکتب داستان‌سرایی ماکوتو شینکای است که در آن، بلایای طبیعی به‌عنوان پس‌زمینه‌ای برای فیلم‌های غم‌انگیز، اما در نهایت با احساس خوب به کار گرفته می‌شوند. این اثر سینمایی کمتر از دو ساعت زمان دارد و تجربه‌ای سرگرم‌کننده و دلنشین را ارائه می‌دهد.

انیمه A Whisker Away – محصول سال ۲۰۲۰

این انیمه سینمایی که با عنوان «نقاب میوتارو» نیز شناخته می‌شود، اثری درباره به بلوغ رسیدن با کمک گرفتن از گربه‌ها است و داستان دختری ۱۴ ساله به نام مییو ساساکی را دنبال می‌کند که می‌تواند با کمک یک ماسک جادویی به گربه تبدیل شود. این انیمه سینمایی به جای اکران معمولی روی پرده سینما‌ها روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده و توانسته نقد‌های مثبتی را از منتقدان دریافت کند، ولی کمتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

انیمه سینمایی «نقاب میوتارو» تا حد بسیار زیادی سرگرم‌کننده و با احساس خوب است. این اثر سینمایی فانتزی، عاشقانه و حتی کمدی را ارائه می‌کند و موفق می‌شود تا آن‌ها را به نحوی ارائه کند که دیگر انیمه‌های موفق به انجام آن نمی‌شوند. این فیلم به سبک هنری ملایمی برای تمجید از مضامین خودش دست می‌زند و شایسته جایگاهش در بین بهترین انیمه‌های دهه جاری میلادی است.

انیمه Belle – محصول سال ۲۰۲۱

انیمه سینمایی «بل» همان‌طور که از استودیو چیزو انتظار می‌رود، یک تجربه تماشای لذت‌بخش بصری است و همچنین شاید عجیب‌ترین اقتباس از داستان «دیو و دلبر» است که تاکنون ساخته شده است. اتفاقات این انیمه سینمایی در یک دوره زمانی نامعلوم شبیه به زمان حال جریان دارد و داستان دانش‌آموز دبیرستانی به نام سوزو را دنبال می‎‌کند که از طریق واقعیت مجازی به سفری برای خودشناسی می‌رود. این فیلم در ابتدا روندی آرام دارد، اما بعداً سرعت بیشتری به خودش می‌گیرد، آن هم زمانی که سکانس‌های موزیکال و مبتنی بر فضای مجازی بیشتری دارد. با وجود اینکه این اثر سینمایی برداشت غیرمعمولی از یک داستان کلاسیک است، اما انیمه سینمایی «بل» یک تجربه تماشای احساسی و رضایت‌بخش است که هرگز آن‌قدر دور از ذهن و عجیب نیست که خودش را از دست بدهد. در طول سکانس‌های پایانی، شخصیت نویسی قوی انیمه باعث شده تا بهبود نهایی صدای سوزو به یک سکانس فوق‌العاده تکان‌دهنده و استثنایی تبدیل شود. انیمه سینمایی «بل» موسیقی‌ای را ارائه می‌کند که متناسب با کیفیت بالای جلوه‌های بصری آن است و همین نیز سبب شده تا در بین بهترین آثار استودیو چیزو قرار بگیرد.

انیمه Dragon Ball Super: Super Hero – محصول سال ۲۰۲۲

به دنبال موفقیت انیمه سینمایی Dragon Ball Super: Broly در سال ۲۰۱۹ میلادی، انیمه سینمایی «دراگون بال سوپر: ابرقهرمان» نه تنها توانسته بازگشتی به ریشه‌های این فرنچایز باشد بلکه گامی در مسیری کاملاً جدید برای این فرنچایز برداشته است. گوهان و پیکولو که هر دو مدت‌ها به نقش شخصیت‌های جانبی تنزل پیدا کرده‌اند، با شکستشان از سل مکس بار دیگر در کانون توجه قرار گرفتند. این انیمه سینمایی عمدتاً از جلوه‌های کامپیوتری برای جلوه‌های بصری خودش استفاده می‌کند که برای اولین بار در این فرنچایز رخ داده است و تصمیمی غیرمتعارف و ریسکی بوده که در نهایت به نتیجه تقریباً کاملی رسیده است.

انیمه سینمایی «دراگون بال سوپر: ابرقهرمان» با حفظ درون مایه سبک و دلنشین خودش در طول مدت زمانش، قادر است تا جادوی انیمه «دراگون بال» بدون از بین بردن هیچ یک از اکشن‌هایش را به نمایش در بیاورد. موفقیت این اثر سینمایی از نظر منتقدان و همچنین در گیشه ثابت می‌کند که این فرنچایز همچنان چیزی را در داخل خودش دارد که می‌تواند به مخاطبان و طرفداران ارائه کند.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین